Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transporta sistēmu inženierija
Nosaukums Lejamo kravu pārvadāšanas ar tankkuģiem tehnoloģijas pilnveidošana starptautiskajā satiksmē
Nosaukums angļu valodā Improvement of Technology for Fluid Cargo Transportation by Tankers in International Communication
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Profesors Aleksandrs Urbahs
Recenzents Profesors Jurijs Martinovs
Anotācija Šī maģistra darba galvenais mērķis ir parādīt veidus, kā var uzlabot lejamkravas izkraušanas/iekraušanas tehnoloģiju. Savā darbā autors izmantoja savu praktisku pieredzi jūrniecības nozarē. Par pētījuma objektu autors izvēlējās 7000 dedveita naftas/ķīmijas tankkuģi Bro Gothenburg, kuģa īpašnieks AP Moller-Maersk. Savā darbā autors analizēja tankkuģa kravas sistēmu, kravas operāciju tehnoloģiju, papildinot savu darbu ar vairākiem skaidrojošiem attēliem. Naftas produktu kravas operāciju tehnoloģiska procesa pamatstadijas attiecas uz visām lejamkravām. Autors piedavāja un aprakstīja veidus kā var uzlabot naftas produktu pārkraušanas tehnoloģiju uz naftas tankkuģa Bro Gothenburg par pamatu ņemot laika un drošības faktorus. Autors piedāva dažus paņēmienus kā var pilnveidot lejamkravu (naftas produktu) pārkraušanas procesu, ņemot vērā fraktētāju prasības. Kravas plāna prasmīga sagatavošana uzlabo drošību un paātrina kravas operācijas laiku. Autors no savas praktiskās pieredzes sniedz rekomendācijas drošām kravas operācijām un personāla noguruma un stresa samazināšanai. Darbā tiek izanalizēta katra kravas operācijas tehnoloģiskā stadija. Autors piedāvā veidus, kā uzlabot tehnoloģiju katrā atsevišķa kravas operācijas posmā. Kravas vārstu hidrauliskas piedziņas sistēmas modernizācija ir nepieciešama lai izmantotu kravas vārstus droselēšanas režīmā. Papildus kravas kolektora uzstādīšana samazina kravas izkraušanu vismaz uz vienu stundu. Tankkuģim Bro Gothenburg vienas stundas ietaupīšana vienas izkraušanas laikā ļaus ietaupīt aptuveni 50 stundas gadā. Šajā laikā periodā tankkuģis ar īsiem reisiem var veikt vienu papildus reisu. Kuģa īpašnieka un fraktētāja ieguvumi ir acīmredzami. Autors savā darbā veica kravas kolektora hidraulisku aprēķinu. Darba kopapjoms 83 lappuses. Darbā ir 23 attēli, 8 tabulas, 54 formulas, 6 pielikumi. Sava darbā autors izmantoja galvenokārt savu praktisku pieredzi, kā arī 27 dažādus literatūras avotus.
Atslēgas vārdi Lejamo kravu pārvadāšanas ar tankkuģiem tehnoloģijas pilnveidošana Aleksandrs Kozlovs
Atslēgas vārdi angļu valodā Improvement of Technology for Fluid Cargo transportaion by Tankers Aleksandrs Kozlovs
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 30.05.2012 10:54:15