Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbības finanses
Nosaukums "Lojalitātes programmu ietekme uz maksājumu karšu apgrozījumu un komercbankas finanšu rādītājiem"
Nosaukums angļu valodā "Impact of loyalty programs on payment cards turnover and financial indicators of a commercial bank"
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Dr.oec.,prof. N.Lāce
Recenzents Dr.oec.,prof. E.Gaile-Sarkane
Anotācija Maģistra darba 1. daļā tika atspoguļota lojalitātes programmu starptautiskā vēsture, kā arī analizēta Latvijas banku maksājumu karšu izmantošana, atklājot to, ka 60% Latvijas iedzīvotājiem ir izsniegta vairāk nekā 1 maksājumu karte, taču maksājumu karšu pirkumu apgrozījums 2011. gada 3. ceturksnī sastādīja tikai 32%, bet skaidras naudas darījumi 68%. Tika analizēti Latvijā darbojošos banku maksājumu karši piedāvājumi. Maģistra darba 2. daļā tika raksturoti un analizēti lojalitātes programmu atlīdzību veidi un to ietekme uz klientu maksāšanas līdzekļu izvēli un apgrozījuma izmaiņām. Tika atspoguļoti ārvalstu zinātnieku ekonometriskie modeļi, pēc kuriem zinātnieki noteica maksāšanas līdzekļa izvēles ietekmējošus faktorus, tirgotāja veida ietekmi uz maksāšanas līdzekļa izvēli, kā arī lojalitātes programmu atlīdzību veidu ietekmi uz skaidras naudas aizstāšanu ar maksājumu kartēm un pirkumu apgrozījuma izmaiņām. Balstoties uz zinātniskiem pētījumiem, 2. daļā tika noteikti visbiežāk lietotie un visietekmīgākie lojalitātes programmu atlīdzību veidi. Atlasot nozīmīgākās lojalitātes programmas sastāvdaļas, tika izstrādāts lojalitātes programmas modelis, kas piemērots Latvijas apstākļiem. Tika secināts, ka veiksmīgas lojalitātes programmas modelim ir jāiekļauj šādi elementi: papildus labums, kas ir tieši saistīts ar produkta būtību (piemēram, bezprocentu periods kredītkaršu lojalitātes programmā vai samazinātas komisijas maksas (bezmaksas pirkumi Latvijā un ārvalstīs un samazinātais valūtas konvertācijas uzcenojums) debetkaršu lojalitātes programmā), naudas atmaksa par veiktajiem pirkumiem, atlaides pie tirgotājiem un īpaša klientu apkalpošana. Maģistra darba 3. daļā tika noteiktas izstrādātā modeļa sastāvdaļu vērtības, kas tika balstītas uz pašreizējām Latvijas banku piedāvājumu vērtībām un aprēķinātas atbilstoši pasaules banku iepriekšējai pieredzei atlīdzību noteikšanā. Tika veikta lojalitātes programmas modeļa efektivitātes pārbaude, salīdzinot banku, kuras piedāvā atlīdzības par maksājumu karšu izmantošanu un kuras nepiedāvā lojalitātes programmas saviem klientiem, rādītājus un apkopoti rezultāti. Pēc pārbaudes rezultātiem tika noteiktas bankas, kuras saviem klientiem piedāvā izstrādātā modeļa elementus un kuru rādītāji ir augstāki salīdzinājumā ar tām bankām, kuras lojalitātes atlīdzības nepiedāvā.
Atslēgas vārdi Lojalitātes programma, maksājumu karte, atlīdzību veidi
Atslēgas vārdi angļu valodā Loyalty program, payment card, types of rewards
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 28.05.2012 12:32:04