| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
| Nosaukums |
Talantu vadības komponenti pedagoģiskās prakses organizācijā skolotāja profesionālās kompetences attīstībai |
| Nosaukums angļu valodā |
Talent management components in the organisation of pedagogical internship for the development of teachers' professional competence |
| Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Darba vadītājs |
Jana Grava |
| Recenzents |
Lāsma Latsone |
| Anotācija |
Darba autore: Ginta Šneidera
Darba temats: Talantu vadības komponenti pedagoģiskās prakses organizācijā skolotāja profesionālās kompetences attīstībai
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes (1,3 gadi)
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., profesore Jana Grava
Darba apjoms: 89 lpp.
Atslēgas vārdi: pedagoģiskā prakse, skolotāja profesionālā kompetence, talantu vadības komponenti.
Pētījuma mērķis: izpētīt talantu vadības komponentus pedagoģiskās prakses organizācijā un izstrādāt pedagoģiskās prakses organizācijas vadlīnijas top
ošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai.
Darba saturs: anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 10 apakšnodaļas, vadlīnijas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts (127 vienības), 14 pielikumi.
Pētījuma metodes:
1) teorētiskā: zinātniskās literatūras, normatīvo dokumentu un citu avotu analīze;
2) empīriskā: aptauja (primāro datu ieguve: anketēšana kvantitatīvu un kvalitatīvu datu ieguvei; datu apstrāde un analīze: kvantitatīvo datu analīzei – aprakstošā statistika, Kronbaha alfa tests (IBM SPSS v.26 programmatūra); kvalitatīvo datu analīzei – tematiskā satura analīze (kontentanalīze).
Darba rezultāti:
1) veikta teorētiskā un empīriskā izpēte, kurā raksturota pedagoģiskā prakse un skolotāja profesionālā kompetence, to mijsakarības; talantu vadības konceptuālā izpratne, komponenti un to stratēģiskā nozīme, vienlaikus atklājot talantu vadības un skolotāja profesionālās attīstības mijsakarības;
2) veikts empīriskais pētījums par talantu vadības komponentu īstenošanu studentu prakses organizācijā; izzināta studentu prakses pieredze, gaidas un vajadzības; izstrādātas talantu vadības stratēģijā pamatotas pedagoģiskās prakses organizācijas vadlīnijas topošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai.
Darba izmantojamība: to var izmantot ikviens interesents izglītības nozarē, kas iesaistīts pedagoģiskās prakses organizācijā; vadlīnijas topošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai var izmantot augstskolas un izglītības iestādes prakses organizācijas pilnveidei un kvalitātes uzlabošanai. |
| Atslēgas vārdi |
Pedagoģiskā prakse, skolotāja profesionālā kompetence, talantu vadības komponenti |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Pedagogical internship, teacher’s professional competence, talent management components |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.10.2025 13:41:18 |