Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Talantu vadības komponenti pedagoģiskās prakses organizācijā skolotāja profesionālās kompetences attīstībai
Nosaukums angļu valodā Talent management components in the organisation of pedagogical internship for the development of teachers' professional competence
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Jana Grava
Recenzents Lāsma Latsone
Anotācija Darba autore: Ginta Šneidera Darba temats: Talantu vadības komponenti pedagoģiskās prakses organizācijā skolotāja profesionālās kompetences attīstībai Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes (1,3 gadi) Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., profesore Jana Grava Darba apjoms: 89 lpp. Atslēgas vārdi: pedagoģiskā prakse, skolotāja profesionālā kompetence, talantu vadības komponenti. Pētījuma mērķis: izpētīt talantu vadības komponentus pedagoģiskās prakses organizācijā un izstrādāt pedagoģiskās prakses organizācijas vadlīnijas top ošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai. Darba saturs: anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 10 apakšnodaļas, vadlīnijas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts (127 vienības), 14 pielikumi. Pētījuma metodes: 1) teorētiskā: zinātniskās literatūras, normatīvo dokumentu un citu avotu analīze; 2) empīriskā: aptauja (primāro datu ieguve: anketēšana kvantitatīvu un kvalitatīvu datu ieguvei; datu apstrāde un analīze: kvantitatīvo datu analīzei – aprakstošā statistika, Kronbaha alfa tests (IBM SPSS v.26 programmatūra); kvalitatīvo datu analīzei – tematiskā satura analīze (kontentanalīze). Darba rezultāti: 1) veikta teorētiskā un empīriskā izpēte, kurā raksturota pedagoģiskā prakse un skolotāja profesionālā kompetence, to mijsakarības; talantu vadības konceptuālā izpratne, komponenti un to stratēģiskā nozīme, vienlaikus atklājot talantu vadības un skolotāja profesionālās attīstības mijsakarības; 2) veikts empīriskais pētījums par talantu vadības komponentu īstenošanu studentu prakses organizācijā; izzināta studentu prakses pieredze, gaidas un vajadzības; izstrādātas talantu vadības stratēģijā pamatotas pedagoģiskās prakses organizācijas vadlīnijas topošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai. Darba izmantojamība: to var izmantot ikviens interesents izglītības nozarē, kas iesaistīts pedagoģiskās prakses organizācijā; vadlīnijas topošo skolotāju profesionālās kompetences attīstībai var izmantot augstskolas un izglītības iestādes prakses organizācijas pilnveidei un kvalitātes uzlabošanai.
Atslēgas vārdi Pedagoģiskā prakse, skolotāja profesionālā kompetence, talantu vadības komponenti
Atslēgas vārdi angļu valodā Pedagogical internship, teacher’s professional competence, talent management components
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.10.2025 13:41:18