Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Skolotāju piederības izjūtu izglītības iestādei veicinoši faktori vispārizglītojošā skolā
Nosaukums angļu valodā Factors promoting teachers' sense of belonging to an educational institution in a general education school
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Maija Ročāne
Recenzents Alīda Samuseviča
Anotācija Darba autors: Edgars Zīverts Darba tēma: Skolotāju piederības izjūtu izglītības iestādei veicinoši faktori vispārizglītojošā skolā Darba veids: maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed.asoc.prof. Maija Ročāne. Darba apjoms: 91 lpp., 61 bibliogrāfiskie avoti, 2 attēli, 14 tabulas, 4 pielikumi Atslēgas vārdi: vispārizglītojošā skola, skolotājs, ārējā un iekšējā motivācija, skolotāju trūkums, piederības izjūtas veicināšana, piederības izjūtu skolai veicinoši faktori, skolas vide, mācību darba organizēšana skolā, stratēģijas skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai Pētījuma mērķis: izpētīt un noskaidrot priekšnoteikumus skolotāju piederības izjūtu skolai veicināšanai, kā arī, balstoties uz teorētisko un empīrisko izpēti, izstrādāt vadlīnijas stratēģijām vispārizglītojošo skolu direktoriem skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai Darba saturs: maģistra darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodās, ievada, teorētiskās daļas, kurā pētīti mācību darba organizēšanas pamatprincipi, skolotāju piederības izjūta un motivācijas nozīmīgums, kā arī empīriskās izpētes daļas par skolotāju piederības izjūtu veicināšanas iespējām un izaicinājumiem, secinājumiem, vadlīnijām, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes - zinātniskās literatūras analīze, vēstures avotu analīze un pētījumu analīze; empīriskās izpētes metodes – skolotāju aptaujas, datu apstrādes un analīzes metodes (kvantitatīvās - datu grafiska attēlošana, datu analīze ar IBM SPSS prognozējošās analītikas un statistiskās analīzes programmatūras pakotni) un kvalitatīvās – fokusgrupas diskusija, datu atlase, reducēšana, koncentrēšana, interpretācija un tematiskā analīze. Darba rezultāti: pētījuma gaitā ir veikta skolotāju piederības izjūtas veidošanās teorētiskā un empīriskā izpēte, atklāti būtiski faktori, kas ietekmē vispārizglītojošās skolas skolotāju piederības izjūtu, kā arī izstrādātas vadlīnijas stratēģijām vispārizglītojošo skolu direktoriem skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai. Darba izmantojamība: pētījums tiek veikts, lai izglītības iestāžu vadītājiem sniegtu aktuālu, strukturētu informāciju par pedagogu piederības izjūtu skolai, kā arī sniegtu vadlīnijas stratēģijām skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai
Atslēgas vārdi vispārizglītojošā skola, skolotājs, ārējā un iekšējā motivācija, skolotāju trūkums, piederības izjūtas veicināšana, piederības izjūtu skolai veicinoši faktori, skolas vide, mācību darba organizēšana skolā, stratēģijas skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai
Atslēgas vārdi angļu valodā comprehensive school, teacher, extrinsic and intrinsic motivation, teacher shortage, promoting a sense of belonging, factors promoting a sense of belonging to school, school environment, organization of teaching work at school, strategies for promoting teachers' sense of belonging to school
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.10.2025 12:02:15