| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
| Nosaukums |
Skolotāju piederības izjūtu izglītības iestādei veicinoši faktori vispārizglītojošā skolā |
| Nosaukums angļu valodā |
Factors promoting teachers' sense of belonging to an educational institution in a general education school |
| Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Darba vadītājs |
Maija Ročāne |
| Recenzents |
Alīda Samuseviča |
| Anotācija |
Darba autors: Edgars Zīverts
Darba tēma: Skolotāju piederības izjūtu izglītības iestādei veicinoši faktori vispārizglītojošā skolā
Darba veids: maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes
Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed.asoc.prof. Maija Ročāne.
Darba apjoms: 91 lpp., 61 bibliogrāfiskie avoti, 2 attēli, 14 tabulas, 4 pielikumi
Atslēgas vārdi: vispārizglītojošā skola, skolotājs, ārējā un iekšējā motivācija, skolotāju trūkums, piederības izjūtas veicināšana, piederības izjūtu skolai veicinoši faktori, skolas vide, mācību darba organizēšana skolā, stratēģijas skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai
Pētījuma mērķis: izpētīt un noskaidrot priekšnoteikumus skolotāju piederības izjūtu skolai veicināšanai, kā arī, balstoties uz teorētisko un empīrisko izpēti, izstrādāt vadlīnijas stratēģijām vispārizglītojošo skolu direktoriem skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai
Darba saturs: maģistra darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodās, ievada, teorētiskās daļas, kurā pētīti mācību darba organizēšanas pamatprincipi, skolotāju piederības izjūta un motivācijas nozīmīgums, kā arī empīriskās izpētes daļas par skolotāju piederības izjūtu veicināšanas iespējām un izaicinājumiem, secinājumiem, vadlīnijām, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes - zinātniskās literatūras analīze, vēstures avotu analīze un pētījumu analīze; empīriskās izpētes metodes – skolotāju aptaujas, datu apstrādes un analīzes metodes (kvantitatīvās - datu grafiska attēlošana, datu analīze ar IBM SPSS prognozējošās analītikas un statistiskās analīzes programmatūras pakotni) un kvalitatīvās – fokusgrupas diskusija, datu atlase, reducēšana, koncentrēšana, interpretācija un tematiskā analīze.
Darba rezultāti: pētījuma gaitā ir veikta skolotāju piederības izjūtas veidošanās teorētiskā un empīriskā izpēte, atklāti būtiski faktori, kas ietekmē vispārizglītojošās skolas skolotāju piederības izjūtu, kā arī izstrādātas vadlīnijas stratēģijām vispārizglītojošo skolu direktoriem skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai.
Darba izmantojamība: pētījums tiek veikts, lai izglītības iestāžu vadītājiem sniegtu aktuālu, strukturētu informāciju par pedagogu piederības izjūtu skolai, kā arī sniegtu vadlīnijas stratēģijām skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai |
| Atslēgas vārdi |
vispārizglītojošā skola, skolotājs, ārējā un iekšējā motivācija, skolotāju trūkums, piederības izjūtas veicināšana, piederības izjūtu skolai veicinoši faktori, skolas vide, mācību darba organizēšana skolā, stratēģijas skolotāju piederības izjūtas skolai veicināšanai |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
comprehensive school, teacher, extrinsic and intrinsic motivation, teacher shortage, promoting a sense of belonging, factors promoting a sense of belonging to school, school environment, organization of teaching work at school, strategies for promoting teachers' sense of belonging to school |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.10.2025 12:02:15 |