Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Finanšu inženiermatemātika
Nosaukums Privāto klientu segmentēšana nedzīvības apdrošināšanā
Nosaukums angļu valodā Private Customer Segmentation in Non-life Insurance
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Boriss Siliverstovs
Recenzents Ilze Zariņa-Cīrule
Anotācija Maģistra darbā tiek izstrādāts algoritms privāto klientu segmentēšanai ne dzīvības apdrošināšanā, izmantojot uzlabotas prognozēšanas metodes. Darba mērķis ir izveidot algoritmu, kas balstoties uz uzņēmumā pieejamajiem klientu datiem, spēj precīzi noteikt klienta kopējo riska līmeni un segmentēt klientus atbilstošās grupās. Klienta atlīdzību pieteikumu skaita modelēšanas procesā tiek izmantoti vispārinātie lineārie modeļi (GLM - Generalized linear model) ar Tweedie sadalījumu, kā arī mašīnmācīšanās algoritmi XGBoost un CatBoost. Veikta datu ieguve, apstrāde, izzinošā analīze un modeļu apmācība, kā arī to salīdzinājums, izmantojot dažādas kvalitātes metrikas. Darba rezultātā izveidota datos balstīta, pielāgojama segmentēšanas pieeja, izmantojot klasterizācijas algoritmus. Algoritma izstrāde ļaus uzņēmumam efektīvāk pieņemt datos balstītus lēmumus cenu politikā un klientu pārvaldībā.
Atslēgas vārdi klientu segmentēšana, ne dzīvības apdrošināšana, GLM, XGBoost, CatBoost, Tweedie, klasterizācijas algoritmi
Atslēgas vārdi angļu valodā customer segmentation, non-life insurance, GLM, XGBoost, CatBoost, Tweedie, clustering algorithms
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 05.06.2025 12:09:49