| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
| Nosaukums |
Kiberdrošības kompetenču novērtēšana un pilnveidošana jūrniecības jomā |
| Nosaukums angļu valodā |
Cybersecurity Competence Development and Assessment in Maritime Field |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Evita Roponena |
| Recenzents |
Raimonda Melngaile |
| Anotācija |
Straujā digitalizācija un tehnoloģiju integrācija jūrniecības sektorā rada jaunus
kiberdrošības apdraudējumus, kas ietekmē gan kuģu operatīvās tehnoloģijas (OT), gan
informācijas tehnoloģijas (IT). Bakalaura darbā analizēti aktuālākie kiberdrošības riski,
starptautiskie un nacionālie regulējumi, kā arī jūrniecības izglītības programmu
atbilstība mūsdienu kiberdrošības izaicinājumiem. Darba mērķis ir noteikt jūrniecības
jomā nepieciešamās kiberdrošības kompetences un izstrādāt efektīvu mācību rīku.
Praktiskajā daļā izstrādāta izglītojoša spēle “Sea Safe” Jūrskolas kadetiem, kas
simulē reālus kiberdrošības incidentus uz kuģa un ļauj spēlētājam pieņemt lēmumus,
balstoties uz labākajām prakses vadlīnijām. Spēles efektivitāte izvērtēta, veicot lietotāju
aptauju. Rezultāti liecina, ka rīks uzlabo jūrniecības studentu izpratni par kiberdrošības
riskiem un veicina praktisku kompetenču attīstību.
Bakalaura darbā ir 69 lappuses, 20 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, 57 informācijas
avoti un 1 spēles pirmkoda repozitorijs. |
| Atslēgas vārdi |
KIBERDROŠĪBA, JŪRNIECĪBA, KOMPETENČU NOVĒRTĒŠANA, IZGLĪTOJOŠA SPĒLE |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
CYBERSECURITY, MARITIME SECTOR, COMPETENCE ASSESSMENT, EDUCATIONAL GAME |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
31.05.2025 00:40:35 |