Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Inovācijas un uzņēmējdarbība
Nosaukums Uzņēmējdarbības stratēģijas izstrāde uzņēmumam "FLP Industrial SC" ieiešanai Čīles robotikas nozarē"
Nosaukums angļu valodā Development of a Business Strategy for the Company "FLP Industrial SC" to Enter the Chilean Robotics Industry
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Raitis Narvilis
Recenzents Māris Millers
Anotācija Šī maģistra darba mērķis ir izstrādāt visaptverošu biznesa stratēģiju FLP Industrial SC — Čīles uzņēmumam, kas pašlaik specializējas rūpnieciskajā apkopē, bet plāno ienākt jaunuzņēmumu robotikas nozarē Čīlē. Lai gan šis tirgus ir salīdzinoši maz attīstīts, salīdzinot ar vadošajām ekonomikām, Čīle piedāvā neizmantotu potenciālu automatizācijā un robotikas integrācijā, it īpaši pārtikas pārstrādes, lauksaimniecības, iepakošanas un mežsaimniecības sektoros. Pētījums sākas ar stingru teorētisko pamatu stratēģiskajā vadībā, apskatot galvenos jēdzienus kā konkurences priekšrocības, misija un redzējums, kā arī biznesa modeļus. Salīdzinoša pieeja apvieno dažādus stratēģiskos modeļus no vadošiem autoriem, tostarp “Good Strategy/Bad Strategy”, “Blue Ocean Strategy” un “Playing to Win”, identificējot sešus kopīgus posmus efektīvai stratēģijas izstrādei. Metodoloģija ietver kvalitatīvus un kvantitatīvus instrumentus, galvenokārt PESTEL, SWOT un biznesa modeļa kanvu (BMC) analītiskam kontekstam. Detalizēta tirgus analīze atklāj gan globālās, gan vietējās tendences rūpnieciskajā robotizācijā, tai skaitā dominējošās tehnoloģijas, piemēram, 6-ass artikulētos robotus. Čīles tirgu pētīja primārie dati, kas iegūti, veicot aptaujas un intervijas ar nozares pārstāvjiem, izceļot galvenos šķēršļus — augstas investīciju izmaksas, speciālistu trūkumu un kultūras pretestību automatizācijai. Tomēr aptauju rezultāti liecina, ka, lai gan pretestība pārmaiņām pastāv — galvenokārt darba zaudēšanas baiļu dēļ — tā nav izšķiroša barjera. Kritiski ierobežojošais faktors ir robotikas risinājumu sniedzēju zināšanu trūkums, kas tieši ietekmē operacionālo uzticamību un ieguldījumu atdevi. Praktiskais darbs ar FLP Industrial SC atklāj, ka uzņēmuma unikālā vērtība slēpjas tā ciešajā integrācijā ar vietējo rūpniecību un spēcīgajās attiecībās ar ražošanas klientiem, kas ļauj identificēt konkrētas robotizācijas iespējas. Gadījumu izpēte par uzņēmumiem kā ABB un TAVIL tiek izmantota labāko prakses piemēru un finanšu stratēģiju salīdzināšanai. Pētījumā izstrādāta soli pa solim ieviešanas karte, kurā ietilpst robotikas projekta simulācija, izmaksu aprēķins un risku analīze. Piedāvāts pielāgots biznesa modelis un stratēģiskais plāns, ko atbalsta investīciju analīze un gaidāmie finanšu rādītāji. Pētījums secina, ka FLP Industrial SC ir stratēģiski pozicionēts, lai pārietu uz robotikas nozari, izmantojot savu operacionālo ekspertīzi un pielāgojot pārbaudītas stratēģiskās metodes Čīles kontekstam. Skaidri izprotot klientu vajadzības un tehnoloģiju pieņemšanas labvēlīgo uztveri, uzņēmums var iegūt konkurences priekšrocības, attīstot partnerības projektus, lai gūtu un demonstrētu pieredzi robotikas nozarē.
Atslēgas vārdi Biznesa stratēģija, Misija, Vīzija, Biznesa modelis, Canvas modelis, Robotikas nozare, Nišas tirgus, Čīle, Automatizācija, Robotizācijas projekts, Finanšu analīze, ROI.
Atslēgas vārdi angļu valodā Business Strategy, Mission, Vision, Business Model, Canvas Model, Robotic Industry, Niche Market, Chile, Automation, Robotization Project, Financial Analysis, ROI.
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 29.05.2025 13:10:55