| Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
| Nosaukums |
Uzņēmuma “Labrains” biznesa attīstības stratēģijas izstrāde |
| Nosaukums angļu valodā |
Elaboration of the Business Development Strategy for the Company “Labrains” |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Jānis Caune |
| Recenzents |
Māris Millers |
| Anotācija |
Bensi, M. Biznesa stratēģijas izstrāde uzņēmumam “LABRAINS”: Maģistra darbs / Bensi, M., Caune, J. (2025). Rīga: RTU FEEM profesionālā maģistra studiju programma “Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 89 lpp.
Maģistra darbs sastāv no ievada, trim daļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba apjoms ir 89 lappuses, tostarp 8 attēli, 10 tabulas un bibliogrāfija — 2 avoti latviešu valodā, 40 angļu valodā un 2 vācu valodā; darbam pievienoti 6 pielikumi.
Pētījuma mērķis ir izstrādāt vidēja termiņa biznesa stratēģiju Latvijas kosmētikas uzņēmumam LABRAINS turpmākajiem trim gadiem, lai veicinātu ilgtspējīgu izaugsmi, nostiprinātu zīmola pozicionējumu un attīstītu ilgtermiņa sadarbību ar izplatītājiem - bez ārējā kapitāla piesaistes.
Darba 1. daļā izklāstīts teorētiskais pamats, balstoties uz stratēģiskajiem modeļiem: Portera konkurences stratēģiju, Bārnija resursu bāzēto skatījumu (RBV), Zilā okeāna stratēģiju un “Lean Thinking” pieeju. Šie modeļi izmantoti, lai analizētu konkurētspējas priekšrocības, inovācijas potenciālu un operatīvo efektivitāti.
Darba 2. daļā veikta globālā un Baltijas kosmētikas tirgus analīze, kā arī LABRAINS iekšējās un ārējās situācijas novērtējums. Tiek pielietotas Portera Piecu spēku analīze, VRIO ietvars un Zilā okeāna stratēģijas Četru darbību ietvars, lai izvērtētu uzņēmuma konkurētspēju un vērtības inovāciju iespējas. Operatīvās veiktspējas izvērtēšanā izmantota “Lean Thinking” pieeja.
Darba 3. daļā izstrādāta praktiska, pakāpeniska LABRAINS stratēģijas ieviešanas pieeja, kas apvieno ražošanas mēroga paplašināšanu ar zīmola diferenciāciju, balstītu uz inovācijām. Piedāvātā hibrīdstratēģija ietver trīs fāzes: tūlītējas stratēģiskās uzlabojumu aktivitātes, iekšējo spēju konsolidāciju un vērtībā balstītu diferenciāciju. Stratēģijas īstenošanas daļā iekļauta scenārijos balstīta finanšu prognozēšana, risku izvērtēšana, galveno rādītāju (KPI) definēšana un ieinteresēto pušu lomu noteikšana, nodrošinot izmērāmu un finansiāli pamatotu īstenošanu.
Darba secinājumos uzsvērts, ka LABRAINS var panākt uzlabotu naudas plūsmu un mērogojamu izaugsmi, optimizējot ražošanas procesus (pārejot uz 100 litru partijām), stiprinot piegādātāju attiecības un pakāpeniski ieviešot personalizētus digitālus risinājumus klientiem. Ieteiktā hibrīdstratēģija atbalsta ilgtspējīgu attīstību, nezaudējot īpašumtiesību kontroli, un saskaņo uzņēmuma iekšējos resursus ar tirgus iespējām. |
| Atslēgas vārdi |
biznesa stratēģija, ilgtspējīga izaugsme, kosmētikas nozare, Zilā okeāna stratēģija, Resursu bāzētais skatījums, Portera Piecu spēku modelis, Lean Thinking, operatīvā efektivitāte, LABRAINS, naudas plūsmas uzlabošana |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
business strategy, sustainable growth, cosmetics industry, Blue Ocean Strategy, Resource-Based View, Porter’s Five Forces, Lean Thinking, operational efficiency, LABRAINS, eco-luxury skincare, cash flow improvement |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
29.05.2025 10:46:21 |