| Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
| Nosaukums |
Mākslīgā intelekta risinājumu ieviešana Liepājas Izglītības pārvaldes darbības pilnveidei |
| Nosaukums angļu valodā |
Application of Artificial Intelligence Solutions for Improving the Operational Efficiency of the Liepaja Education Board |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Agnis Stibe |
| Recenzents |
Rasma Pīpiķe |
| Anotācija |
Meļķe, R. Mākslīgā intelekta risinājumu pielietojums Liepājas Izglītības pārvaldes darbības pilnveidei: Maģistra darbs / Meļķe, R., Stibe, A. (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 87 lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 87 lpp., tajā iekļauti 22 attēli, 6 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 37 avoti latviešu, 38 avoti angļu un valodā. Darbam pievienoti 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt un analizēt mākslīgā intelekta risinājumu pielietojumu Liepājas Izglītības pārvaldes darbībā un sniegt priekšlikumus tās pilnveidei.
Pirmajā darba daļā nodaļā tiek raksturoti galvenie mākslīgā intelekta (MI) veidi, tendences MI izmantošanai, tā sniegtās priekšrocības un izaicinājumi. Tiek analizēts ES normatīvais ietvars attiecībā uz MI pielietojumu, kā arī aplūkota MI attīstība Latvijā, kas sniedz vispārēju izpratni par MI un liek pamatu empīriskai izpētei, kas vērsta uz MI risinājumu izmantošanas potenciālu Liepājas Izglītības pārvaldē (LIP), kur MI tiek aplūkots ne tikai kā tehnoloģiska inovācija, bet arī kā organizācijas pārvaldības pārmaiņu instruments.
Otrajā darba daļā apskatītas Liepājas Izglītības pārvaldes funkcijas, struktūra, mērķi, inovāciju loma izglītībā, kā arī digitālās transformācijas potenciālās iespējas un nepieciešamība. Analizēts LIP darbinieku viedoklis par MI rīku pielietošanas iespējām, identificēti galvenie ieguvumi un izaicinājumi.
Trešajā darba daļā apkopoti MI rīki, kas piemeklēti katras nodaļas veicamajiem uzdevumiem un funkcijām, ņemot vērā to specifiku, darba procesu raksturu un potenciālos ieguvumus. Rīki izvēlēti, balstoties uz pieejamību, pielietojamību un to spēju uzlabot konkrētas darbības jomas, piemēram, projektu pārvaldību, datu analīzi, dokumentu apriti vai komunikāciju.
Šajā darbā piedāvātais trīs posmu modelis (sagatavošanās, pilotprojekts, paplašināta ieviešana) ļauj samazināt riskus un vienlaikus iegūt atgriezenisko saiti reālā darba vidē. Finanšu aprēķini pierāda, ka MI rīku ieviešana ir izmaksu ziņā pamatota un iespējama arī pašvaldības ietvaros.
Pētījuma rezultāti ne tikai kalpo par pamatu LIP turpmākai digitālajai attīstībai, bet arī var tikt izmantoti kā praktiskas vadlīnijas citām izglītības pārvaldēm Latvijā, kas vēlas uzsākt MI rīku ieviešanu savā darbībā. |
| Atslēgas vārdi |
Mākslīgais intelekts, tehnoloģijas, pašvaldība, izglītības pārvalde, digitālā pārveide, digitālās prasmes, pārmaiņu vadība, inovācijas, datu analīze. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Artificial intelligence, technology, municipality, education administration, digital transformation, digital skills, change management, innovation, data analysis. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2025 20:10:20 |