| Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Skolotājs |
| Nosaukums |
Leksikas bagātināšana skolēnu teksta izpratnes un labizjūtas veicināšanai latviešu valodas un literatūras mācību stundās pamatizglītības 2. posmā |
| Nosaukums angļu valodā |
Vocabulary enrichment for promoting students' text comprehension and well-being in Latvian language and literature lessons of second level basic education |
| Struktūrvienība |
0R300 Izglītības, valodu un sociālo tehnoloģiju centrs |
| Darba vadītājs |
Linda Lauze |
| Recenzents |
Alīda Samuseviča |
| Anotācija |
Anotācija
Darba autore: Elizabete Kļava.
Darba tēma: leksikas bagātināšana skolēnu teksta izpratnes un labizjūtas veicināšanai latviešu valodas un literatūras mācību stundās pamatizglītības 2. posmā.
Darba veids: bakalaura darbs.
Studiju programma: latviešu valodas un literatūras skolotājs.
Darba zinātniskā vadītāja: Dr.philol. Linda Lauze.
Darba apjoms: 43 lapaspuses.
Atslēgvārdi: labizjūta, pamatskola, skolēns, mācību process, latviešu valoda, leksika, teksta izpratne.
Pētījuma mērķis: izpētīt, vai latviešu valodas leksikas paplašināšana ietekmē skolēnu labizjūtu mācību procesā, un spēju izprast dažādus tekstus, kā arī izstrādāt un piedāvāt informatīvus ieteikumus mācību procesa uzlabošanai, balstoties izstrādātā pētījuma rezultātos.
Darba saturs: darba saturu veido trīs nodaļas, ieteikumi, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un pielikumi.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskā pētījuma metode: zinātniskās literatūras analīze.
2.Empīriskā pētījuma metode: anketēšana.
Darba rezultāti: autores izstrādāti ieteikumi skolotājiem un citiem izglītības nozarē strādājošiem speciālistiem mācību satura pārskatīšanai un pilnveidei, veicinot skolēnu un skolotāju kompetenci par mācību satura un labizjūtas mijiedarbi.
Darba izmantojamība: izstrādāto pētījumu var izmantot skolotāji, vecāki un citi izglītības nozarē strādājoši speciālisti, lai gūtu praktiskā pētījuma rezultātos balstītus ieteikumus mācību satura pārskatīšanai un pilnveidei, kas veicina gan skolēnu, gan pedagogu izpratni par mācību procesa un skolēnu labizjūtas savstarpējo saistību. |
| Atslēgas vārdi |
labizjūta, pamatskola, skolēns, mācību process, latviešu valoda, leksika, teksta izpratne. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
well-being, basic education, student, learning process, latvian language, vocabulary, text comprehension. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2025 13:35:31 |