| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Jaunie mediji un audiovizuālā māksla |
| Nosaukums |
Mākslīgais intelekts kā palīginstruments tēla dizaina izstrādē |
| Nosaukums angļu valodā |
Artificial intelligence as a tool in character design development |
| Struktūrvienība |
0L200 Humanitāro un mākslas zinātņu centrs |
| Darba vadītājs |
Maija Demitere |
| Recenzents |
Jekaterina Jevdokimova |
| Anotācija |
Darba autore: Anastasija Surovceva
Darba tēma: Mākslīgais intelekts kā instruments tēla dizaina izstrādē
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Jaunie mediji un audiovizuālā māksla
Darba zinātniskā vadītāja: Ph. D. Maija Demitere
Darba apjoms: 48 lpp. un 34 pielikumi
Atslēgas vārdi: ģeneratīvais mākslīgais intelekts, neironu tīkls, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, personāžu/tēlu koncepcijas dizains
Pētījuma mērķis: Izveidot oriģinālu vizuālo tēlu, paredzētu turpmākai 3D modelēšanai un animācijai, izmantojot mākslīgo intelektu personāža dizaina koncepcijas izstrādes posmā.
Darba saturs: Pētījums sastāv no divām pamatdaļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā aprakstīts mākslīgā intelekta attīstības un popularizēšanas ceļš no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām, apskatīta mākslīgā intelekta rīku izmantošanas ētikas problēma mūsdienu pasaulē, kā arī veikta trīs ģeneratīvo neironu tīklu tehnisko iespēju salīdzinoša analīze: Stable Diffusion, Midjourney un DALL•E. Praktiskā daļa ir sadalīta divās galvenajās apakšdaļās: pirmajā ir aprakstīts sagatavošanās posms pirms darba sākšanas pie oriģināla tēla dizaina izveides, un otrajā ir aprakstīts varoņa koncepcijas izstrādes process, darbā ieviešot mākslīgā intelekta rīkus. Secinājumos apkopoti pētījuma rezultāti, un pielikumos iekļauti vizuālie materiāli, kas atspoguļo iepriekš minēto neironu tīklu ģenerēšanas iespējas, kā arī ilustrē personāža dizaina izstrādes procesu ar mākslīgā intelekta izmantošanu.
Pētījuma metodes: Literatūras un avotu analīze, salīdzinošā metode, eksperiments.
Darba rezultāti: Pētījuma rezultātā tika izveidots oriģināls tēls, kas ir piemērots tālākai 3D modelēšanai un animācijai. Darba gaitā praktiski tika testēti un salīdzināti dažādi ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīki – Stable Diffusion, Midjourney un DALL•E – nosakot to stiprās un vājās puses tēlu dizaina izstrādes kontekstā. Tika izstrādāta metode, kā efektīvi integrēt MI rīkus tēla dizaina procesā – sākot no idejas ģenerēšanas līdz galīgai vizualizācijai.
Darba izmantojamība: Šis pētījums var kalpot kā praktisks ceļvedis dizaineriem, māksliniekiem, animācijas un datorspēļu izstrādātājiem, kā arī studentiem, kas vēlas atrast jaunas metodes tēla dizaina izstrādei, izmantojot mākslīgo intelektu. Darbs sniedz priekšstatu par to, kuros dizaina izstrādes posmos un kādā veidā mākslīgā intelekta rīki tiek izmantoti kā ideju ģenerēšanas un vizualizācijas instruments. |
| Atslēgas vārdi |
ģeneratīvais mākslīgais intelekts, neironu tīkls, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, personāžu/tēlu koncepcijas dizains |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
generative artificial intelligence, neural network, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, character concept design |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2025 02:10:23 |