Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Jaunie mediji un audiovizuālā māksla
Nosaukums Mākslīgais intelekts kā palīginstruments tēla dizaina izstrādē
Nosaukums angļu valodā Artificial intelligence as a tool in character design development
Struktūrvienība 0L200 Humanitāro un mākslas zinātņu centrs
Darba vadītājs Maija Demitere
Recenzents Jekaterina Jevdokimova
Anotācija Darba autore: Anastasija Surovceva Darba tēma: Mākslīgais intelekts kā instruments tēla dizaina izstrādē Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Jaunie mediji un audiovizuālā māksla Darba zinātniskā vadītāja: Ph. D. Maija Demitere Darba apjoms: 48 lpp. un 34 pielikumi Atslēgas vārdi: ģeneratīvais mākslīgais intelekts, neironu tīkls, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, personāžu/tēlu koncepcijas dizains Pētījuma mērķis: Izveidot oriģinālu vizuālo tēlu, paredzētu turpmākai 3D modelēšanai un animācijai, izmantojot mākslīgo intelektu personāža dizaina koncepcijas izstrādes posmā. Darba saturs: Pētījums sastāv no divām pamatdaļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā aprakstīts mākslīgā intelekta attīstības un popularizēšanas ceļš no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām, apskatīta mākslīgā intelekta rīku izmantošanas ētikas problēma mūsdienu pasaulē, kā arī veikta trīs ģeneratīvo neironu tīklu tehnisko iespēju salīdzinoša analīze: Stable Diffusion, Midjourney un DALL•E. Praktiskā daļa ir sadalīta divās galvenajās apakšdaļās: pirmajā ir aprakstīts sagatavošanās posms pirms darba sākšanas pie oriģināla tēla dizaina izveides, un otrajā ir aprakstīts varoņa koncepcijas izstrādes process, darbā ieviešot mākslīgā intelekta rīkus. Secinājumos apkopoti pētījuma rezultāti, un pielikumos iekļauti vizuālie materiāli, kas atspoguļo iepriekš minēto neironu tīklu ģenerēšanas iespējas, kā arī ilustrē personāža dizaina izstrādes procesu ar mākslīgā intelekta izmantošanu. Pētījuma metodes: Literatūras un avotu analīze, salīdzinošā metode, eksperiments. Darba rezultāti: Pētījuma rezultātā tika izveidots oriģināls tēls, kas ir piemērots tālākai 3D modelēšanai un animācijai. Darba gaitā praktiski tika testēti un salīdzināti dažādi ģeneratīvā mākslīgā intelekta rīki – Stable Diffusion, Midjourney un DALL•E – nosakot to stiprās un vājās puses tēlu dizaina izstrādes kontekstā. Tika izstrādāta metode, kā efektīvi integrēt MI rīkus tēla dizaina procesā – sākot no idejas ģenerēšanas līdz galīgai vizualizācijai. Darba izmantojamība: Šis pētījums var kalpot kā praktisks ceļvedis dizaineriem, māksliniekiem, animācijas un datorspēļu izstrādātājiem, kā arī studentiem, kas vēlas atrast jaunas metodes tēla dizaina izstrādei, izmantojot mākslīgo intelektu. Darbs sniedz priekšstatu par to, kuros dizaina izstrādes posmos un kādā veidā mākslīgā intelekta rīki tiek izmantoti kā ideju ģenerēšanas un vizualizācijas instruments.
Atslēgas vārdi ģeneratīvais mākslīgais intelekts, neironu tīkls, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, personāžu/tēlu koncepcijas dizains
Atslēgas vārdi angļu valodā generative artificial intelligence, neural network, Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT, DALL•E, character concept design
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 28.05.2025 02:10:23