| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
| Nosaukums |
Iespējams uzlabojums Alfa-beta algoritmam bezcerīgu stāvokļu gadījumā |
| Nosaukums angļu valodā |
A Possible Improvement to Alpha-Beta Pruning in Cases of Hopeless Positions |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Valdis Saulespurēns |
| Recenzents |
Maija Strautmane |
| Anotācija |
Mākslīgā intelekta nozarē pastāv daudzi algoritmi, kas tiek pielietoti dažādu
mērķu sasniegšanā. Viens no šiem algoritmiem ir Alfa-beta nogriešanas algoritms, ko
izmanto inteliģentu pretinieku atdarināšanā divpersonu spēlēs ar pilnu informāciju. Tas
pielieto Minimaksa algoritma principus, taču, izmantojot divus papildus parametrus –
alfa un beta – tas spēj ievērojami samazināt rezultāta iegūšanai nepieciešamo laiku. Šis
algoritms darbojas ar pieņēmumu, ka pretinieks nekad nekļūdās savā gājienu izvēlē,
taču realitātē reti kad pretinieks visu laiku spēlēs izcili, un papildus pārbaudot dažas
īpašības, autors uzskata, ka var modificēt algoritma izvēles pieņemšanas procesu tā, lai
šis spēlētājs labāk spēj izmantot iespējas, kas var rasties, pretiniekam pieļaujot kļūdu.
Darba mērķis tādejādi ir izstrādāt šādu modifikāciju Alfa-beta algoritmam un pārbaudīt,
vai šāds algoritma papildinājums tiešam noved pie augstāka uzvaru koeficienta, nekā
pamata algoritms.
Pēc algoritmu salīdzināšanas īstās pielietošanas situācijās, tika secināts, ko
modifikācija tomēr nenesa labākus rezultātus, bet gan pretēji – pasliktināja datora
lēmuma pieņemšanu.
Darbs sastāv no 58 lappusēm, un tajā ir iekļauti 20 attēli, 4 tabulas un 2
pielikumi. Kopā ir 22 avoti. |
| Atslēgas vārdi |
mākslīgais intelekts, spēles koki, pārmeklēšanas algoritmi, Alfabeta nogriešana |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
artificial intelligence, game trees, search algorithms, alpha-beta pruning |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2025 23:57:50 |