Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Jaunākās paaudzes laikapstākļu radari un datu attēlošanu virszemes novērošanas sistēmās.
Nosaukums angļu valodā Next generation weather radars and data presentation to ground-based surveillance systems.
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Monta Aleksandra Lācāne
Recenzents Igors Smirnovs
Anotācija Maģistra darba tēma: Jaunākās paaudzes laikapstākļu radari un datu attēlošanu virszemes novērošanas sistēmās. Darba autore: 2. kursa students Aleksandrs Kurtišs. Darba vadītājs: Doktors Monta Aleksandra Lācāne. Darba galvenais mērķis ir izpētīt meteoroloģisko radaru tehnoloģiju pielietojumu aviācijas zemes uzraudzībā un izstrādāt risinājumu laikapstākļu datu analīzei, izmantojot mākslīgo intelektu, lai uzlabotu lidojumu drošību. Galvenie literatūras avoti ir tehniskā literatūra un elektroniskie avoti, tostarp grāmatas un zinātniskie raksti par meteoroloģiskajiem radariem, datu apstrādi un mākslīgo intelektu, kā arī aviācijas drošības standartu dokumenti, ICAO un NOAA publikācijas. Darba teorētiskajā daļā tika analizētas meteoroloģisko radaru tehnoloģijas, to attīstība un pielietojums, kā arī datu apstrādes un vizualizācijas metodes, tostarp izaicinājumi, kas saistīti ar datu precizitāti un reāllaika analīzi. Praktiskajā daļā tika izstrādāta programma, kas, izmantojot mākslīgo intelektu un CNN, integrē attēlus no gaisa kuģiem, kuri novēro laikapstākļus no dažādiem skatu punktiem, lai identificētu bīstamās zonas un sniegtu detalizētāku informāciju gaisa satiksmes vadībai. Tika veikta modeļa precizitātes novērtēšana, izmantojot metrikas, vidējo kvadrātisko kļūdu (MSE) un vidējo absolūto kļūdu (MAE). Rezultātā izstrādātais risinājums nodrošina uzlabotu laikapstākļu datu analīzi, kas palīdz samazināt riskus, optimizēt lidojumu plānošanu un veicināt drošākus lidojumus gan civilajā, gan militārajā aviācijā. Darbs rakstīts latviešu valodā. Aprakstošās daļas apjoms sasniedz 85 lpp. Darbs sastāv no ievada, galvenās daļas un secinājumiem. Darbā kopā ir 33 attēli, 8 informatīvas tabulas, 10 formulas un 69 izmantotie avoti. Atslēgvārdi: meteoroloģiskais radars, laikapstākļu dati, mākslīgais intelekts, konvolūcijas neironu tīkli, aviācijas drošība, datu vizualizācija.
Atslēgas vārdi meteoroloģiskais radars, laikapstākļu dati, mākslīgais intelekts, konvolūcijas neironu tīkli, aviācijas drošība, datu vizualizācija.
Atslēgas vārdi angļu valodā meteorological radar, weather data, artificial intelligence, convolutional neural networks, aviation safety, data visualization.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 19:09:27