| Anotācija |
Vosekalne, S. Ražošanas uzņēmuma darbības attīstības stratēģijas pilnveide: Maģistra darbs / Vosekalne S., Greitāne R. (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Līderība un vadība”, 80 lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 80 lpp., tajā iekļauti 21 attēli, 19 tabulas, 10 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 8 avoti latviešu un 32 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Noteikt attīstības stratēģijas virzienu uzņēmumam SIA “RIPO International Ltd” un, balstoties uz uzņēmuma izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem, izstrādāt mārketinga stratēģiju, kas veicinātu pārdošanas apjoma pieaugumu.
Pirmajā darba daļā autore veic padziļinātu nozares analīzi, kurā tiek izvērtētas tendences un attīstības virzieni konkrētajā sektorā. Turpinājumā analizēta pārdošanas kanālu nozīme, akcentējot to lomu uzņēmumu attīstībā. Tiek veikta arī uzņēmuma SIA “RIPO International Ltd” darbības analīze, iekļaujot finansiālo rādītāju analīzi un tirgus izpēti. Šie dati ļauj veikt SVID un TOWS analīzi, identificējot uzņēmuma stiprās, vājās puses, iespējas un draudus.
Otrajā darba daļā tiek analizēta literatūra par uzņēmumu attīstības stratēģijām un tiek vērtēta to ietekme uz uzņēmuma darbību. Izmantojot ekspertu metodi kā datu iegūšanas un apstrādes metodi, tiek veikta praktiskā izpēte, kurā noskaidro profesionāļu viedokļus piedāvātajām uzņēmuma attīstības stratēģijām. Pēc iegūtiem rezultātiem, tiek analizēti teorētiskie un zinātniskie raksti par stratēģijām e-komercijas attīstībai izmantojot interneta resursus, zinātnisko rakstu datubāzes.
Trešajā darba daļā autore izvērtē potenciālās stratēģijas, veic stratēģijas izvēli balstoties uz ekspertu vērtējumiem un lēmumu matricas rezultātiem. Tiek veikts stratēģiju ieviešanas risku novērtējums un analīze, kā arī tiek veikta iespējamās ietekmes analīze uz uzņēmuma attīstību. Šajā posmā tiek apkopoti iepriekšējās daļās iegūtie rezultāti, uz kuru pamata izstrādāti praktiski risinājumi stratēģijas ieviešanai.
Maģistra darba galvenie rezultāti: Pētījuma rezultātā tika secināts, ka uzņēmumiem ir būtiski ieviest daudzkanālu pārdošanas pieeju, īpaši uzsverot e-komercijas attīstību, kas koncentrējas uz pozitīvas lietotāju (klientu) pieredzes veidošanu un pārdomātu mārketinga stratēģiju. Tāpēc darba aprēķina daļā tika izstrādāta mārketinga stratēģija, kas balstīta uz uzņēmuma attīstības stratēģijas virziena izvēli – mērķtiecīgu e-komercijas kanāla attīstību. |