| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
| Nosaukums |
Imitācijas modelēšanas pielietošana pārtikas veikala kasu skaita analīzei un klientu gaidīšanas laika samazināšanai |
| Nosaukums angļu valodā |
Application of Simulation Modeling to Analyze the Number of Checkouts in a Grocery Store to Reduce Customer Waiting Time |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Darja Plinere |
| Recenzents |
Olga Kotova |
| Anotācija |
Ilgi gaidīšanas laiki ne tikai negatīvi ietekmē klientu pieredzi, bet arī var būtiski samazināt potenciālo pircēju skaitu. Ar imitācijas modelēšanas palīdzību, iespējams veidot simulācijas, analizēt dažādus scenārijus un izvēlēties vispiemērotāko uzlabojumu dotajai situācijai, pirms šis izmaiņas tiek ieviestas reālajā vidē. Tirdzniecības centra “Olimpia” pārtikas veikala “Rimi” klientu gaidīšanas laika samazināšanai augstas noslodzes periodā tika izanalizēti paaugstināta klientu gaidīšanas laika cēloņi un izpētīti iespējamie risinājumi, lai uzlabotu apkalpošanas procesu. Galvenie cēloņi gaidīšanas laika palielināšanai ir nepietiekams darbojošo kasu skaits, nepietiekama darbinieku efektivitāte, tehnoloģisko risinājumu trūkums un nepareizs pārtikas veikala izkārtojums. Izmantojot “AnyLogic 8.9.4 Personal Learning Edition” imitācijas programmatūru, tika izveidots izvēlētā pārtikas veikala sākotnējais modelis, analizēti iegūtie rezultāti, un, balstoties uz izpētītajiem risinājumiem, izstrādāti trīs uzlabotie modeļi: mobilās iepirkšanās risinājuma ieviešanas modelis, pašapkalpošanās kasu izkārtojuma izmainīšanas modelis un darbinieku grafika pielāgošanas modelis. Darba mērķis ir izanalizēt pārtikas veikala kasu skaitu un ar imitācijas modelēšanas palīdzību uzlabot darbības efektivitāti, lai samazinātu klientu gaidīšanas laiku lielas noslodzes periodos. Analizējot izstrādāto imitācijas modeļu rezultātus, tika secināts, ka visi izvēlētie uzlabojumi samazināja veidojošo klientu rindas, tādējādi būtiski samazinot arī klientu vidējo un maksimālo gaidīšanas laiku. Visnozīmīgākos rezultātu uzlabojumus nodrošināja darbinieka grafika pielāgošana, lai viena no kasēm būtu pieejama tieši lielākās noslodzes periodā.
Bakalaurā ir 64 lappuses, 51 attēli, 13 tabulas, 25 izmantotie informācijas avoti. |
| Atslēgas vārdi |
IMITĀCIJAS MODELĒŠANA, PĀRTIKAS VEIKALS, KLIENTU GAIDĪŠANAS LAIKS, APKALPOŠANAS PROCESA UZLABOJUMI |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
SIMULATION MODELLING, GROCERY STORE, CUSTOMER WAITING TIME, SERVICE PROCESS IMPROVEMENTS |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2025 22:46:45 |