Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Viedās datortehnoloģijas
Nosaukums Mašīnmācīšanās pielietošana pretkrāpšanas mehānismos datorspēlēs
Nosaukums angļu valodā Application of Machine Learning for Anti-Cheating in Video Games
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Evija Cibuļska
Recenzents Andrejs Bondarenko
Anotācija Darba ietvaros tiek pētīta krāpnieku klasifikācija šaušanas tipa datorspēlēs, izmantojot mašīnmācīšanās algoritmus un spēlētāja darbības laika sērijas datus. Darba mērķis ir praktiski analizēt un secināt par dažādu algoritmu piemērotību krāpšanas atklāšanai, galvenokārt koncertējoties uz abu virzienu LSTM neironu tīklu un atbalsta vektoru ierīču efektivitāti. Datu iegūšanai tika izmantota autora veidota datorspēle, kurā ieviesa vairākas reālistiskas krāpšanas metodes, piemēram, caursienu redze, automātiskais mērķētājs, makro pogu pielietojums, ātruma manipulācija. Dati tika apkopoti, izmantojot laika sērijas ar fiksētu intervālu un vairākas spēlētāju uzvedības metrikas (kustību pogu piespiešanas brīžus, peles kustības, reakcijas laiks, slepkavību un nāvju attiecība u.c.). Eksperimentu laikā tika izvērtēti algoritmi pēc 4 metrikām: pareizība, precizitāte, patiesi pozitīvo klasifikāciju biežums (TPR) un nepatiesi pozitīvo klasifikāciju biežums (FPR). Rezultāti abu virzienu algoritmam uz vairākām krāpšanas metodēm bija 0.95 pareizība, 0.9545 precizitāte, 0.9 TPR, 0 FPR. Atbalsta vektoru ierīču algoritms uzradīja augstāku jutību pret konkrētu iezīmju klātbūtni, un dažkārt, pat veiktspēja uzlabojas, tos nepielietojot. Tā gala rezultāti: 0.95 pareizība, 0.9545 precizitāte, 1 TPR, 0.1 FPR , nepielietojot peles kustību dispersiju. Darbā secināts, ka abu virzienu LSTM ir piemērotāks gadījumos, kad ir svarīga godīgo spēlētāju pareizākā klasifikācija, jo tas retāk veica nepareizu godīgo spēlētāju klasifikāciju. Gala secinājums darbā ir tāds, ka mašīnmācīšanās algoritmi ir noderīgs rīks spēlētāju klasificēšanā, toties no tā vel nevajadzētu balstīt veselu sistēmu, kura automātiski izslēgt spēlētājus no spēles vides.
Atslēgas vārdi MAŠĪNMĀCĪŠANĀS, LAIKA SĒRIJAS, PREKTRĀPŠANAS MEHĀNISMS, DATORSPĒLES
Atslēgas vārdi angļu valodā MACHINE LEARNING, TIME SERIES, ANTI-CHEAT, VIDEO GAMES
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 20:00:06