| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
| Nosaukums |
Adaptīvu mācīšanās tehnoloģiju ieviešana studiju procesā |
| Nosaukums angļu valodā |
Adaptive Learning Technology Implementation in the Study Process |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Lauma Jokste |
| Recenzents |
Artis Ābolts |
| Anotācija |
Mūsdienu izglītībā pieaug nepieciešamība pēc individualizētiem mācību risinājumiem, kas pielāgojas studentu individuālām vajadzībām. Šim nolūkam, tiek pielietotas adaptīvas mācīšanās tehnoloģijas, kas koncentrējas uz tradicionālo mācīšanās metožu trūkumu novēršanu. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt adaptīvo mācīšanās tehnoloģiju veidus un analizēt to ieviešanas potenciālu Rīgas Tehniskās universitātes mācību procesā. Darba ietvaros tiek sniegts visaptverošs adaptīvās mācīšanās tehnoloģiju pārskats, aprakstot to izglītības vēsturi, galvenās komponentes un pielietojuma piemērus. Tiek analizētas vairākas esošās adaptīvās mācīšanās platformas, identificējot to priekšrocības un ietekmi studiju procesā. Pētījumi liecina pozitīvu tendenci adaptīvās mācīšanās platformas spējā paaugstināt studiju rezultātus un motivēt studentus iesaistīties studiju procesā. Tiek piedāvāts adaptīvs mācību modelis Rīgas Tehniskās universitātes studiju kursam “Risinājumu algoritmizēšana un programmēšana”. Modelis izmanto divu tehnoloģiju kombināciju: Baija zināšanu izsekošanu lietotāja zināšanu līmeņa noteikšanai un testelementa-atbildes teoriju uzdevumu secīgai izvēlei. Eksperimentāli pārbaudot modeli sešās bakalaura darba autora simulētās studentu grupās, rezultāti liecina, ka adaptīvā pieeja samazina nepieciešamo uzdevumu skaitu kursa apgūšanai, vienlaikus saglabājot apguves efektivitāti dažādos prasmju līmeņos. Modelis pielāgojas studentu zināšanu ātrumam un atšķir studentus ar zināšanām no nejaušu atbilžu sniedzējiem. Bakalaura darba noslēgumā sniegtas rekomendācijas modeļa pilnveidošanai un ieviešanai plašākā studiju kontekstā. |
| Atslēgas vārdi |
ADAPTĪVĀ MĀCĪŠANA, ADAPTĪVĀS MĀCĪŠANĀS TEHNOLOĢIJAS, ADAPTĪVĀS MĀCĪŠANĀS PLATFORMAS, BAIJA ZINĀŠANU IZSEKOŠANA, TESTELEMENTA-ATBILDES TEORIJA |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
ADAPTIVE LEARNING, ADAPTIVE LEARNING TECHNOLOGIES, ADAPTIVE LEARNING PLATFORMS, BAYESIAN KNOWLEDGE TRACING, ITEM RESPONSE THEORY |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2025 14:24:43 |