| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
| Nosaukums |
Lielo valodu modeļu pielietojuma izpēte brīvās sarunas implementācijā datorspēles tēliem |
| Nosaukums angļu valodā |
Large Language Models Application Research in the Implementation of Free Conversation for Computer Game Characters |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Henrihs Gorskis |
| Recenzents |
Artūrs Braučs |
| Anotācija |
Sarunas ar tēliem datorspēlēs pēdējo desmitgažu laikā būtiski nav mainījušās – tās joprojām ir balstītas uz iepriekš noteiktām atbildēm. Lielo valodu modeļu izmantošana ļauj realizēt brīvu sarunu ar datorspēles tēliem, tādējādi palielinot mijiedarbības daudzveidību un uzlabojot spēles pieredzi. Darba mērķis ir izstrādāt rekomendācijas lielo valodu modeļu pielietošanai brīvas sarunas implementācijai datorspēļu tēlos, analizējot to priekšrocības un trūkumus. Teorētiskajā daļā apskatīti lielo valodu modeļu darbības pamatprincipi, to galvenie parametri, mijiedarbības iespējas, modifikācijas, kā arī dažādas bibliotēkas un saskarnes modeļu palaišanai un konfigurēšanai. Praktiskajā daļā tika izstrādāts Python kods, balstīts uz LangChain, sarunai ar modeli, kas atveido datorspēles tēlu, kā arī izveidota modifikācija spēlei The Elder Scrolls V: Skyrim, kas nodrošina brīvu sarunu ar tēlu, izmantojot iekšspēles izvēlni un failu apmaiņu starp modifikāciju un Python kodu. Balstoties uz risinājuma implementācijas pieredzi, tika izstrādātas rekomendācijas.
Darbs saturs – 55 lappuses, 14 attēli, 3 tabulas, 1 pieliekums, 21 izmantots informācijas avots. |
| Atslēgas vārdi |
lielie valodu modeļi, dabīgās valodas apstrāde, LangChain, uzvedņu inženierzinātne |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
large language models, natural language processing, LangChain, prompt engineering |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2025 13:36:09 |