| Anotācija |
3D pilsētu modeļu procedurālā ģenerēšana pašlaik ir aktuāla joma arhitektūrā, pilsētvides attīstībā, spēļu industrijā un virtuālajā realitātē. Šī metode ļauj automatizēt un paātrināt sarežģītu pilsētas telpu izveidi, samazinot modelēšanas izmaksas un nodrošinot elastību unikālu un detalizētu ainu veidošanā. Arhitektūras projektēšanā un pilsētplānošanā procedurālo ģenerēšanu izmanto, lai modelētu satiksmes plūsmas, novērtētu vides ilgtspējību un izstrādātu pilsētvides attīstības plānus. Izklaides industrijā tas paaugstina virtuālo pasauļu reālisma un interaktivitātes līmeni, savukārt filmu industrijā tas atvieglo sarežģītu ainu veidošanu ar augstu detalizācijas līmeni.
Darba ietvaros tika veikts teorētisks pieejas, kuras var pielietot 3D pilsētu modeļu procedurālai ģenerēšanai, no darbā aprakstītajām metodēm, piemēram, L-sistēmas, Perlina troksnis, fraktāļi, Voronoi diagrammas, teselācija un CityEngine rīks 3D pilsētu modeļu procedurālai ģenerēšanai. Tika veikta izvēlēto pieeju analīze, kurā tika identificētas katras no tām galvenās priekšrocības un trūkumi.
Pamatojoties uz šo analīzi, darba praktiskajā daļā tika izstrādāta jauna metode pilsēttelpu 3D modeļu procedurālai ģenerēšanai Blender, izmantojot procedurālos algoritmus un skriptus Python programmēšanas valodā. Pēc tam darba eksperimentālās daļas laikā tika veikts izstrādātās metodes novērtējums, kā arī tās salīdzinājums ar esošajiem alternatīvajiem risinājumiem, kā arī tās efektivitātes, produktivitātes un iegūto pilsētu modeļu kvalitātes analīze.
Eksperimentālajā daļā iegūtie rezultāti tika analizēti darba beigu daļā. Pamatojoties uz veikto analīzi, tika apkopoti darba rezultāti un izdarīti secinājumi par izstrādāto metodi.
Bakalaura darba apjoms ir 56 lappuses, izmantoto informācijas avotu skaits ir 17, attēlu skaits ir 16 un pielikumu skaits ir 6. |