| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Biznesa informātika |
| Nosaukums |
Rekomendāciju sistēmu metodoloģijas izstrāde un pielietojums mācību satura vadības personalizēšanā |
| Nosaukums angļu valodā |
Development and Implementation of Recommendation System Methodology for Personalization of Learning Content Management |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Aleksejs Jurenoks |
| Recenzents |
Atis Kapenieks |
| Anotācija |
Digitālā satura apjoma pieaugums izglītībā palielina pieprasījumu pēc personalizētas mācīšanās pieejas. Rekomendāciju sistēmu (RS) modeļi ir pieradījuši savu efektivitāti dažādās nozarēs un arī izglītības sfērā tiek uzskatīti par efektīviem rīkiem, kas spēj nodrošināt individualizētu pieeju mācību procesā un risināt mācību satura personalizācijas izaicinājumus. Maģistra darbā tiek pētītas RS ieviešanas stratēģijas izglītības sektorā un tiek izstrādāta Rekomendāciju sistēmas metodoloģija, kuras mērķis ir uzlabot mācību satura vadības personalizāciju digitālajās izglītības platformās. Pētījuma mērķis ir izstrādāt Rekomendāciju sistēmas metodoloģiju personalizēta mācību satura vadībai saskaņā ar pedagoģijas teorijām un kognitīvajiem aspektiem, kas balstīti teorētiskajos pētījumos.
Maģistra darba ietvaros tik veikta sistemātiskā literatūras analīze, pamatojoties uz PRISMA vadlīnijām, lai pētītu pašreizējo situāciju RS ieviešanā izglītībā, identificētu izaicinājumus un jaunākās tendences pētāmajā jomā. Pamatojoties uz veikto teorētisko pētījumu, tika izstrādāta RS metodoloģija un ieviešanas stratēģija, kura tika ieviesta un validēta digitālā mācību platformā. Metodoloģijā tiek integrētas mācību materiālu-sasniedzamo rezultātu kartēšanas stratēģijas, izmantojot Q-matricas un S-matricas modeļus, kā arī Markova lēmumu pieņemšanas procesus, lai nodrošinātu precīzas rekomendācijas, pamatojoties uz identificētajām zināšanu plaisām.
Iegūtie rezultāti liecina, ka izstrādātā metodoloģija veicina agrīnu zināšanu plaisu identificēšanu, spēj ģenerēt atbilstošas mācību materiālu rekomendācijas un uzlabot iesaisti mācību procesā, balstoties uz identificētajām izglītojamo vajadzībām.
Maģistra darba ietvaros tiek secināts, ka RS metodoloģija, kas balstīta pedagoģijas teorijās, var veicināt mācību pieredzes personalizāciju un uzlabot izglītojamo mācību sasniegumus digitālās izglītības vidē.
Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām, 18 apakšnodaļām, darba izstrādes ietvaros tika izmantoti 58 literatūras avoti, maģistra darbam ir 1 pielikums. |
| Atslēgas vārdi |
REKOMENDĀCIJU SISTĒMAS, ADAPTĪVĀ MĀCĪŠANĀS, IZGLĪTĪBA. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
RECOMMENDATION SYSTEM, ADAPTIVE LEARNING, EDUCATION |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2025 11:17:29 |