Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Pieejas tekstpratības apguvei Latvijas un pasaules vēstures stundās 7. - 8. klašu skolēniem
Nosaukums angļu valodā Approaches to Teaching Text Literacy in Latvian and World History Classes for Students in Grades 7–8
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Linda Pavītola
Recenzents Lāsma Latsone
Anotācija Pētījuma mērķis bija izpētīt tekstpratības aktualitāti Latvijas un pasaules vēstures apguves procesā 7. – 8. klasēs un, balstoties uz pētījumos pamatotām mācīšanas pieejām, izstrādāt un aprobēt mācību materiālus un ieteikumus skolotāju darbības organizēšanai tekstpratības pilnveidošanai 7. – 8. klasēs. Teorētiskajā pētījumā ir aprakstīts tekstpratības kompleksums, tās vispārīgais un jomai specifiskais pielietojums, tematiski un didaktiski pamatotas plānošanas loma tekstpratības mācīšanā, ir aprakstīta pamatprasmju un citu nozīmīgu faktoru loma tekstpratības apguvē, ir pamatota nepieciešamība tekstpratību mācīt pakāpeniski un strukturēti. Darba praktiskajā pētījumā aprakstītas pētījuma metodes, tā norise un apkopoti rezultāti no divām skolēnu prasmju pašvērtējuma aptaujām, trīs skolēnu tekstpratības diagnosticējošajiem darbiem un trīs skolēnu veiktiem rakstu darbiem. Darbā analizētas pētījumu atziņas par tekstpratību un tās aktualitāti, to veidojošiem elementiem un ietekmējošiem faktoriem. Apkopotas atziņas par tematiski un didaktiski pamatotas plānošanas nozīmi tās apguvē. Darba empīriskajā daļā ir izstrādāta un aprobēta tekstpratības mācīšanas pieeja, analizēti iegūtie rezultāti, apkopoti secinājumi. Pētījumā izveidotā pieeja ir strukturēta, viegli saprotama un izmantojama tekstpratības mācīšanas procesa plānošanā un īstenošanā Latvijas un pasaules vēsturē 7. – 8. klasēs. Darbu var izmantot pedagogi, studenti gan mācīšanās pieejas un materiālu izstrādei, gan tekstpratības izzināšanai.
Atslēgas vārdi tekstpratība, tekstveide, pamatskola, lasītprasme, rakstītprasme, pamatprasmju līmenis, rakstīšanas stratēģijas, mācīšanas pieeja, mācīšanās pieeja
Atslēgas vārdi angļu valodā text-comprehension, text-composition, basic school, reading literacy, writing literacy, basic skill level, writing strategies, teaching approach, instructional approach
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 07:38:24