| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Ražošanas inženierzinības un vadība |
| Nosaukums |
Ražošanas tehnoloģiju un pieeju novērtējums ilgtspējībai autobūves nozarē |
| Nosaukums angļu valodā |
Evaluation of production technologies and approaches for sustainability in the automotive industry |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Māris Ziemelis |
| Recenzents |
Jānis Mazais |
| Anotācija |
Neilande, M. Ražošanas tehnoloģiju un pieeju novērtējums ilgtspējībai autobūves nozarē: Maģistra darbs/ Neilande, M., Ziemelis, M. (2025) Rīga: RTU IEVF, akadēmiskā maģistra studiju programma “Ražošanas inženierzinības un vadība”, 91 lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 91 lpp., tajā iekļauti 27 attēli, 12 tabulas un 6 formulas. Izmantotās literatūras un avotu saraksts ietver 51 zinātniskās literatūras avotu un 15 interneta avotus. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverts 1 avots latviešu valodā un 65 avoti angļu valodā. Izmantotās literatūras un avotu tulkošanai izmantots mākslīgā intelekta rīks (ChatGPT, 2025). Maģistra darbam pievienoti 3 pielikumi.
Pētījuma mērķis: izstrādāt analītiskās hierarhijas procesa lēmumu pieņemšanas modeli, kas atbalstītu automašīnu izplūdes sistēmu ražotājus pielāgot ražošanas stratēģiju pārejai no Euro VI uz Euro VII emisiju standarta prasībām.
Pirmajā darba daļā tiek iezīmētas būtiskākās emisiju robežvērtību izmaiņas starp Euro VI un Euro VII emisiju standartiem, izskatītas Industrijas 4.0 tehnoloģijas un to pielietojumi autobūves nozarē, ka arī izskatīti ilgtspējīgi ražošanas procesu un izplūdes sistēmu dizainu risinājumi, veicot literatūras analīzi.
Otrajā darba daļā tiek izstrādāts pētījuma dizains un metodoloģija, kur tiek aprakstīts kā tiek iegūta pētījumam nepieciešamā informācija un tās apstrāde. Tiek aprakstīts interviju veikšanas process. Tiek izstrādāta analītiskās hierarhijas procesa lēmumu pieņemšanas metodoloģija, izvirzot septiņus lēmuma pieņemšanas kritērijus un četras alternatīvas.
Trešajā darba daļā tiek veikta interviju analīze un aprēķināti kritēriju un alternatīvu relatīvā svarīguma koeficienti, piemērotākās stratēģijas izvēlei. Izmantojot analītiskās hierarhijas procesa lēmuma pieņemšanas metodoloģiju, tiek aprēķināti alternatīvo stratēģiju prioritāšu koeficienti un tiek izvēlēta piemērotākā stratēģija kravas automašīnu izplūdes sistēmu ražotājiem, lai nodrošinātu Euro VII emisiju standartam atbilstošu produktu ražošanu.
Nozīmīgākie rezultāti: tika definēti septiņi kritēriji un četras alternatīvas stratēģijas, lai piemeklētu vispiemērotāko stratēģiju pārejai uz Euro VII izplūdes sistēmu ražošanu. Tika aprēķināti relatīvā svarīguma koeficienti kritērijiem un alternatīvām katra kritērija ietvaros. Kā vispiemērotākā stratēģija pārejai uz Euro VII izplūdes sistēmu ražošanu, tika izvirzīta “Investīcijas jaunās tehnoloģijās” ar prioritātes koeficientu 0,50. |
| Atslēgas vārdi |
Euro VII, tehnoloģijas, Industrija 4.0, ilgtspēja, izplūdes sistēmas, autobūves nozare, kravas automašīnas, analītiskās hierarhijas process. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Euro VII, technologies, Industry 4.0, sustainability, automotive industry, heavy – duty vehicles, Analytical Hierarchy Process. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2025 21:00:28 |