| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Biznesa informātika |
| Nosaukums |
Vadlīnijas CRM adopcijas novērtēšanai: apvienojot lietotāju atsauksmes un sistēmas datus |
| Nosaukums angļu valodā |
Guidelines for Evaluating CRM Adoption: Combining User Feedback and System Data |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Ingars Eriņš |
| Recenzents |
Pēteris Rudzājs |
| Anotācija |
Klientu attiecību pārvaldības sistēma ir nepieciešama katrai organizācijai, lai attīstītu uzņēmumu un uzlabotu klientu attiecības. Tomēr ar sistēmas ieviešanu vien nepietiek. Lai gūtu labumu no sistēmas, lietotājiem tā ir jāpieņem un jāizmanto. Tomēr adopcijas novērtēšanas process ir sarežģīts un var sagādāt grūtības. Tāpēc šī maģistra darba mērķis ir izstrādāt vadlīnijas CRM adopcijas novērtēšanai, integrējot lietotāju atsauksmes un sistēmas datus. Šī darba teorētiskajā daļā ir aplūkoti esošie faktori, kas ietekmē adopciju, kā arī sistēmas, metodes un mēri, ko var izmantot adopcijas novērtēšanā. Ir definēti arī esošo pētījumu trūkumi.
Secinājumi liecina, ka ir nepieciešama integrēta pieeja adopcijas novērtēšanai, kas sistemātiski apvienotu sistēmas datus un lietotāju atsauksmes. Tāpēc tika izstrādātas praktiskas vadlīnijas ar atbalsta veidni, kas ietver mēru sarakstu un adopcijas rādītājus (kopējos, pa jomām, pa kategorijām), kas aprēķināti, pamatojoties uz mēru vērtībām. Validācija ar trīs gadījumu izpētēm apstiprināja vadlīniju vispārējo praktiskumu un skaidrību, taču izcēla arī galvenās uzlabojumu jomas, piemēram, nepieciešamību pēc elastīgas mēru izvēles un dinamiska rādītāju aprēķina. Tāpēc, lai risinātu šos praktiskos apsvērumus, tika izstrādāta uzlabota vadlīniju un veidnes versija.
Maģistra darbs satur 82 lapaspuses, 3 attēlus, 13 tabulas un 76 atsauces avotus. |
| Atslēgas vārdi |
CRM, KLIENTU ATTIECĪBU PĀRVALDĪBA, ADOPCIJA |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
CRM, CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT, ADOPTION |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2025 10:05:59 |