Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Pētījums par kosmetoloģijas uzņēmumu attīstības iespējām un izaicinājumiem Latvijā
Nosaukums angļu valodā Research on the Development Opportunities and Challenges of Cosmetology Enterprises in Latvia
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Judīte Jakubāne
Recenzents Nadežda Semjonova
Anotācija Sļesareva, J. (2025). Pētījums par kosmetoloģijas uzņēmumu attīstības iespējām un izaicinājumiem Latvijā. Bakalaura darbs / Sļesareva, J., Jakubāne, J. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmisko studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 58 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi, pielikumi. Darba apjoms ir 58 lpp., tajā iekļauti 20 attēli, 5 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 24 avoti latviešu, 11 avoti angļu un 2 avoti krievu valodā. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt kosmetoloģijas uzņēmumu attīstības iespējas un identificēt galvenos izaicinājumus, ar kuriem saskaras uzņēmumi attīstības veicināšanai paplašināšanas procesā. Pirmajā darba daļā tika pētītas kosmetoloģijas uzņēmumu pilnveidošanas iespējas un izaicinājumi Latvijā. Turklāt tika pētīti uzņēmējdarbības attīstības pamatprincipi, kas sekmē kosmetoloģijas uzņēmumu attīstību. Ņemot vērā augošo pieprasījumu pēc kosmetoloģijas un veselības pakalpojumiem, tika apskatīti faktori, kas ietekmē uzņēmuma konkurētspēju un ilgtermiņa ilgtspējību, analizējot nozares tendences pēc literatūras un statistiskiem datiem. Otrajā darba daļā tika veikts kvantitatīvās metodes pētījums – aptauja par patērētāju paradumiem kosmetoloģijas pakalpojumu izmantošanā un to nozīmi. Izmantojot kvalitatīvo pētījuma metodi, tika veikta intervija ar vienu no vadošākajām estētiskās medicīnas uzņēmuma “La Vie Clinic” valdes locekli, kas 3 gadu laikā spēja attīstīt uzņēmumu līdz estētiskās medicīnas klīnikai. Intervijā uzdoti jautājumi par uzņēmējdarbības vadīšanu kosmetoloģijas jomā, būtiskie faktori, kas palīdz attīstīt uzņēmumu, tendences kosmetoloģijā. Nozīmīgākie rezultāti: darba ietvaros tika noskaidrots, ka pieprasījums pēc kosmetoloģijas pakalpojumiem ir pieaudzis, tomēr vairāk tiek izmantots starp augstākās maksātspējas patērētajiem. Darba pētījuma daļā veiktā intervija ar estētiskās medicīnas klīnikas “La Vie Clinic” valdes locekli norāda, ka galvenie attīstības pamatprincipi ir kvalitāte, ilgtermiņa plānošana, mārketings un personāls. Tika identificēti kosmetoloģijas galvenie izaicinājumi, kas ir kvalificēta personāla trūkums, tirgus piesātinājums, pieaugoša konkurence, kā arī augstas investīcijas.
Atslēgas vārdi kosmetoloģijas uzņēmumi Latvijā, kosmetoloģijas uzņēmējdarbība, kosmetoloģijas uzņēmuma attīstības iespējas, skaistumkopšanas uzņēmumi, estētiskā medicīna, stratēģiskā vadīšana kosmetoloģijas uzņēmumos, konkurētspējas faktori kosmetoloģijas nozarē
Atslēgas vārdi angļu valodā beauty industry, beauty business in Latvia, aesthetic cosmetology business, entrepreneurship, competitiveness in the beauty industry, strategies in cosmetology business, business development
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 24.05.2025 20:59:44