| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Aeronautikas un transporta sistēmu inženierija |
| Nosaukums |
Spārna un fizelāžas savienojuma mezgla konstrukcijas analīze un tā izturības īpašību optimizācija. |
| Nosaukums angļu valodā |
Analysis of the Wing-Fuselage Construction joint Design and Optimization at its Strength Characteristics. |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Pēteris Pavlovskis |
| Recenzents |
Mārtiņš Kleinhofs |
| Anotācija |
Bakalaura darbs ir veltīts lidmašīnas spārna-fizelāžas savienojuma mezgla konstrukcijas analīzei un tā stiprības raksturlielumu optimizācijai. Pētījumā tiek aplūkoti dažādi savienojumu veidi, slodzes sadales īpatnības un mūsdienīgi inženiertehniskie risinājumi aviācijā. Īpaša uzmanība tiek pievērsta trīs materiālu: AISI 4340 leģētā tērauda, 2024-T3 alumīnija sakausējuma un T800S oglekļa šķiedras salīdzinošajai analīzei. Izmantojot SolidWorks programmatūru, tika modelēta konstrukcija un veikta skaitliskā analīze, izmantojot galīgo elementu metodi, lai novērtētu spriegumus, deformācijas un drošības koeficientu dažādu slodžu ietekmē. Konstrukcija tika optimizēta, pamatojoties uz izturību, svaru un ekonomiskajiem kritērijiem. Darbs demonstrē kompozītmateriālu priekšrocības aviācijas nozarē un pamato to izmantošanas iespējamību kritiskajos mezglos. Rezultāti apstiprina piedāvātās konstrukcijas efektivitāti un var tikt izmantoti turpmākā lidmašīnu savienojumu projektēšanā un modernizācijā. |
| Atslēgas vārdi |
alumīnija sakausējums, oglekļa šķiedra, tērauds, lidmašīnas spārna-fizelāžas savienojuma mezgls, konstrukcija, simulācija. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
aluminum alloy, carbon fiber, steel, lug jount attachment bracket, design, simulation, |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2025 20:57:59 |