Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Pētījums par Eiropas luksusa automašīnu tirgus attīstības iespējām un izaicinājumiem
Nosaukums angļu valodā Research on the Development Opportunities and Challenges of the European Luxury Car Market
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Vladimirs Šatrevičs
Recenzents Iveta Pokromoviča
Anotācija Feldmanis, N. Pētījums par Eiropas luksusa automašīnu tirgus attīstības iespējām un izaicinājumiem. Bakalaura darbs / Feldmanis N., Šatrevičs, V. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmisko studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 52 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 52 lpp., tajā iekļauti 16 attēli, 2 tabulas, 1 formula. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 2 avoti latviešu un 39 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 3 pielikumi. Pētījuma mērķis: analizēt Eiropas luksusa automašīnu uzņēmumu biznesa stratēģijas un to, ar kādiem izaicinājumiem nozare saskarās – kā arī izstrādāt priekšlikumus to novēršanai un risināšanai. Pirmajā darba daļā tiks aplūkots luksusa auto tirgus teorētiskais ietvars – izpētīta luksusa auto definīcija un raksturojums, analizēts tirgus raksturojums, apkopoti un analizēti tagadnes un pagātnes tirgus rādītāji un tendences, izvērtēta globālā konkurence, izpētītas pielietotās biznesa stratēģijas un konstatēti lielākie tirgus izaicinājumi, ierobežojumi un draudi. Otrajā darba daļā tika veikti divi pētījumi – kvantitatīvs pētījums (aptauja) Latvijas sabiedrībai par luksusa auto tirgus novērtējumu - patērētāju vēlmēm, uzskatiem un paredzējumiem saistībā ar luksusa auto segmentu Latvijā, kā arī padziļinātas intervijas ar divām Eiropas luksusa auto pārstāvniecībām Latvijā (Porsche un Mercedes-Benz autosaloni), kas paredz tirgus tendenču – izaicinājumu, draudu, finanšu un citu faktoru izvērtējumu un analīzi. Nozīmīgākie rezultāti: Noskaidrotas populārākās pielietotās biznesa stratēģijas un metodes, identificēti nozares lielākie izaicinājumi un draudi, noskaidrotas vadošās tirgus tendences un to izmaiņas, izpētīts sabiedrības viedoklis par automašīnu elektrifikācijas kursu, izstrādāti secinājumi un priekšlikumi Eiropas luksusa auto segmenta konkurētspējas nostiprināšanai.
Atslēgas vārdi Eiropas luksusa automašīnas, autobūves nozare, konkurētspēja, biznesa stratēģijas, tirgus tendences
Atslēgas vārdi angļu valodā European luxury cars, automotive industry, competitiveness, business strategies, market trends
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 23.05.2025 17:36:31