Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmumu un organizāciju vadīšana
Nosaukums Uzņēmuma X pārdošanas stratēģija Baltijas valstīs
Nosaukums angļu valodā Sales strategy in Baltics for company X
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Inese Eglīte
Recenzents Poļina Nazarova
Anotācija Šis maģistra darbs apskatīs uzņēmuma X tirdzniecības stratēģiju Baltijas valstīs. Uzņēmums X ir inženiertehniskais uzņēmums, kas darbojas vairāk nekā 100 valstīs un nodarbina vairāk nekā 20 000 darbinieku visā pasaulē. Tā pirmsākumi meklējami 19. gadsimtā. Mūsdienās uzņēmums ražo iekārtas un risinājumus trīs dažādās inženierzinātņu nozarēs, kas nav tieši saistītas viena ar otru un minimāli pārklājas - enerģētikas, pārtikas ražošanas un jūrniecības nozarē. Šajā maģistra darbā tiks aplūkota tirdzniecības pieeja tikai vienam no segmentiem – pārtikas ražošanas tirgum, akcentējot tirgu analīzi Baltijas valsīm. Pašlaik uzņēmums lielākoties izmanto tiešās pārdošanas pieeju, kur viss pārdošanas personāls ir uzņēmuma darbinieki un lielākā daļa klientu tiek apkalpoti tieši. Tomēr Latvijas un Igaunijas tirgos ir dažas atkāpes. Latvijas tirgū distribūcijas partneris dažkārt konkurē ar uzņēmumu X un paralēli izplata arī konkurentu zīmolus. Igaunijas tirgu lielākoties, bet ar dažiem izņēmumiem, apkalpo integrācijas partneris, kas veic arī distribūcijas darbību, jo Igaunijā uzņēmumam X nav tirdzniecības biroja. Uzņēmums X šajā konkrētajā segmentā nodarbina 2 cilvēkus pārdošanas jomā un 2 cilvēkus mārketinga un pasūtījumu apstrādes jomā Baltijā. Pārdošanas darbinieki strādā tikai ar pārdošanu šajā konkrētajā segmentā, bet pasūtījumu apstrādes un mārketinga darbinieki strādā arī citos segmentos. Kopējais tirgus potenciāls šajā segmentā Baltijā tiek lēsts ap 13 miljoniem eiro, bet tirgus daļa ir 6-7%, un tā stagnē pēdējos 10 gadus. Vidējā tirgus daļa pasaulē ir aptuveni 20 %. Tas ir skaidrs pierādījums tam, ka šāda pieeja ar ierobežotu pārdošanas resursu nav vispiemērotākā Baltijas reģionam, kas ir sadalīts 3 mazākos reģionos (Latvija, Lietuva, Igaunija) ar 3 atšķirīgiem tirgiem ar atšķirīgu lielumu, tendencēm, mentalitāti un valodu. Maģistra darbā tiks aplūkota iespējamā tirdzniecības pieeja, kas vislabāk atbilstu uzņēmuma vajadzībām, lai atgūtu tirgus pozīcijas, ņemot vērā konkrētos apstākļus un ierobežotu pārdošanas spēku. Lai nodrošinātu visaptverošu analīzi, tiks izmantoti dati no primārajiem un sekundārajiem avotiem. Analīzes rezultāts palīdzēs uzņēmumam X atrast labāko iespējamo tirdzniecības pieeju Baltijas valstīs dotajos apstākļos.
Atslēgas vārdi Pārdošanas stratēģija
Atslēgas vārdi angļu valodā Sales strategy
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 23.05.2025 14:26:42