Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Logopēdija
Nosaukums Vecāku iesaiste skaņu /s/ un /z/ automatizēšanā ar digitālo aktivitāšu izmantošanu 5–6 gadus veciem bērniem
Nosaukums angļu valodā Parental involvement in sounds /s/ and /z/ automation through the use of digital activities for 5–6 year old children
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Zane Tumševica
Recenzents Baiba Trinīte
Anotācija Anotācija Darba autors: Elīna Alksne Darba tēma: Vecāku iesaiste 5-6 gadus vecu bērnu skaņu automatizēšanas procesā ar digitālajām aktivitātēm. Darba veids: bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Zane Tumševica Darba apjoms: 41 lpp., 35 literatūras avoti, 10 attēli, 18 pielikumi. Atslēgas vārdi: skaņu izrunas traucējumi, skaņu automatizēšanas posms, vecāku iesaiste runas traucējumu korekcijā, digitālo aktivitāšu izmantošana logopēdijā. Pētījuma mērķis: izstrādāt un izmantot digitālās aktivitātes 5-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas automatizēšanas posmā, veicinot vecāku iesaisti un sadarbību ar logopēdu. Darba saturs: darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā tiek apskatīti skaņu izrunas traucējumi, skaņu izrunas korekcijas posmi, vecāku un logopēda sadarbība skaņu izrunas traucējumu korekcijā un digitālo aktivitāšu izmantošana skaņu izrunas korekcijā. Pētījuma empīriskajā daļā ir apskatīta pētījuma metodoloģija un tā norise, sniegts pētījuma dalībnieku raksturojums, apkopoti un analizēti empīriskā pētījuma rezultāti. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes – zinātniskās literatūras atlase, izpēte un analīze. Empīriskās pētījuma metodes – bērna skaņu izrunas pārbaude, izmantojot P. Melgailes skaņu artikulācijas pārbaudes materiālu, datu apkopošana un datu statiskā apstrāde, izmantojot Microsoft Exel 2016. Darba rezultāti: apkopota un analizēta zinātniskā literatūra par skaņu izrunas traucējumiem un vecāku iesaisti skaņu izrunas korekcijā. Izveidotas digitālās aktivitātes skaņu izrunas korekcijai. Balstoties uz zinātniskās literatūras izpētes, vecāku anketas rezultātiem un bērnu atsauksmēm, darba autore secina, ka digitālās aktivitātes bērniem ir saistošas un tās rada labvēlīgus apstākļus vecāku iesaistei, kas palīdz nostiprināt skaņu izrunu. Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, logopēdi, pedagogi, vecāki, lai iegūtu informāciju par skaņu izrunas traucējumiem, vecāku iesaistes iespējām skaņu izrunas traucējumu korekcijā, izmantojot digitālās aktivitātes.
Atslēgas vārdi skaņu izrunas traucējumi, skaņu automatizēšanas posms, vecāku iesaiste runas traucējumu korekcijā, digitālo aktivitāšu izmantošana logopēdijā.
Atslēgas vārdi angļu valodā sound disorders, the sound automation phase, parental involvement in speech disorder correction, the use of digital activities in speech therapy.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 22.05.2025 12:38:48