| Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Logopēdija |
| Nosaukums |
Vecāku iesaiste skaņu /s/ un /z/ automatizēšanā ar digitālo aktivitāšu izmantošanu 5–6 gadus veciem bērniem |
| Nosaukums angļu valodā |
Parental involvement in sounds /s/ and /z/ automation through the use of digital activities for 5–6 year old children |
| Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Darba vadītājs |
Zane Tumševica |
| Recenzents |
Baiba Trinīte |
| Anotācija |
Anotācija
Darba autors: Elīna Alksne
Darba tēma: Vecāku iesaiste 5-6 gadus vecu bērnu skaņu automatizēšanas procesā ar digitālajām aktivitātēm.
Darba veids: bakalaura darbs
Studiju programma: Logopēdija
Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Zane Tumševica
Darba apjoms: 41 lpp., 35 literatūras avoti, 10 attēli, 18 pielikumi.
Atslēgas vārdi: skaņu izrunas traucējumi, skaņu automatizēšanas posms, vecāku iesaiste runas traucējumu korekcijā, digitālo aktivitāšu izmantošana logopēdijā.
Pētījuma mērķis: izstrādāt un izmantot digitālās aktivitātes 5-6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas automatizēšanas posmā, veicinot vecāku iesaisti un sadarbību ar logopēdu.
Darba saturs: darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā tiek apskatīti skaņu izrunas traucējumi, skaņu izrunas korekcijas posmi, vecāku un logopēda sadarbība skaņu izrunas traucējumu korekcijā un digitālo aktivitāšu izmantošana skaņu izrunas korekcijā. Pētījuma empīriskajā daļā ir apskatīta pētījuma metodoloģija un tā norise, sniegts pētījuma dalībnieku raksturojums, apkopoti un analizēti empīriskā pētījuma rezultāti.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes – zinātniskās literatūras atlase, izpēte un analīze. Empīriskās pētījuma metodes – bērna skaņu izrunas pārbaude, izmantojot P. Melgailes skaņu artikulācijas pārbaudes materiālu, datu apkopošana un datu statiskā apstrāde, izmantojot Microsoft Exel 2016.
Darba rezultāti: apkopota un analizēta zinātniskā literatūra par skaņu izrunas traucējumiem un vecāku iesaisti skaņu izrunas korekcijā. Izveidotas digitālās aktivitātes skaņu izrunas korekcijai. Balstoties uz zinātniskās literatūras izpētes, vecāku anketas rezultātiem un bērnu atsauksmēm, darba autore secina, ka digitālās aktivitātes bērniem ir saistošas un tās rada labvēlīgus apstākļus vecāku iesaistei, kas palīdz nostiprināt skaņu izrunu.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, logopēdi, pedagogi, vecāki, lai iegūtu informāciju par skaņu izrunas traucējumiem, vecāku iesaistes iespējām skaņu izrunas traucējumu korekcijā, izmantojot digitālās aktivitātes. |
| Atslēgas vārdi |
skaņu izrunas traucējumi, skaņu automatizēšanas posms, vecāku iesaiste runas traucējumu korekcijā, digitālo aktivitāšu izmantošana logopēdijā. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
sound disorders, the sound automation phase, parental involvement in speech disorder correction, the use of digital activities in speech therapy. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
22.05.2025 12:38:48 |