| Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Logopēdija |
| Nosaukums |
Akustisko un vizuālo pieeju izmantošana fonemātisko traucējumu korekcijā 5–6 gadus veciem bērniem |
| Nosaukums angļu valodā |
The use of visual and acoustic approaches in correction of phonological disorders in 5–6 year old children |
| Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Darba vadītājs |
Baiba Trinīte |
| Recenzents |
Gundega Tomele |
| Anotācija |
Darba autors: Gita Edelmane.
Darba tēma: akustisko un vizuālo pieeju izmantošana fonemātisko traucējumu korekcijā 5 – 6 gadus veciem bērniem.
Darba veids: bakalaura darbs.
Studiju programma: logopēdija.
Darba zinātniskais vadītājs: prof. Baiba Trinīte.
Darba apjoms: 46 lpp., seši attēli, piecas tabulas, 42 literatūras avoti, trīs pielikumi.
Atslēgas vārdi: fonemātiskie procesi, fonemātiskie traucējumi, fonemātisko traucējumu
korekcija, akustiskā pieeja, vizuālā pieeja.
Pētījuma mērķis: izpētīt un salīdzināt akustisko un vizuālo pieeju izmantošanu fonemātisko traucējumu korekcijā 5 – 6 gadus veciem bērniem.
Darba saturs: darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā
pamatojumā apskatīti fonemātiskie procesi un to traucējumi, apskatīts redzes un skaņas
uztveres process un vizuālā atbalsta nodrošināšanas nozīme bērnu prasmju attīstībā. Pētījuma empīriskajā daļā apskatīta pētījuma metodoloģija un norise, sniegts pētījuma dalībnieku apraksts, apkopoti veiktā pētījuma dati un analizēti empīriskā pētījuma rezultāti.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes – teorētiskās literatūras un interneta avotu izpēte, avotu atziņu analīze un apkopošana. Empīriskās izpētes metodes – Fonēmu uztveršanas un atšķiršanas izpētes tests, fonemātisko traucējumu korekcijas darba plānošana un vadīšana, datu apstrāde un analīze.
Darba rezultāti: iegūtie rezultāti pētījuma grupai, kas saņēma vizuālu stimulāciju un grupai bez tās, nodarbību ietvarā ir līdzīgi. Tikai vienā no uzdevumiem – skaņu sintēzē – akustiskās un vizuālās stimulācijas grupa ieguva nozīmīgu atšķirību uzdevuma izpildē, salīdzinājumā ar otras grupas dalībniekiem. Kopumā ar lielāku precizitāti darbojās bērni, kas saņēma tikai akustisku stimulāciju, kā arī abu grupu starpā fonemātiskās prasmes attīstījās vienlīdz labi, kas noraidīja darbā izvirzīto hipotēzi, ka vizuālā stimulācija būs efektīvāka.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot logopēdi, studenti un pedagogi, lai papildinātu
savas zināšanas par fonemātiskajiem traucējumiem un to korekciju, kā arī akustisko un vizuālo stimulu izmantošanas nozīmību logopēda nodarbībās. |
| Atslēgas vārdi |
fonemātiskie procesi, fonemātiskie traucējumi, fonemātisko traucējumu korekcija, akustiskā pieeja, vizuālā pieeja. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
phonemic processes, phonemic disorders, correction of phonemic disorders, acoustic approach, visual approach. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
22.05.2025 12:06:45 |