| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
| Nosaukums |
Pētījums par ietekmeru mārketingu Latvijas tirdzniecības uzņēmumos |
| Nosaukums angļu valodā |
Research on Influencer Marketing in Latvian Trading Companies |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Rita Greitāne |
| Recenzents |
Iveta Stāmure |
| Anotācija |
Bērziņa, L. Pētījums par Ietekmeru mārketingu Latvijas tirdzniecības uzņēmumos: Bakalaura darbs / Bērziņa, L. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmisko studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 61 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 61 lpp., tajā iekļauti 24 attēli. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 3 avoti latviešu un 20 avoti angļu valodā. Darbam pievienots 1 pielikums.
Pētījuma mērķis: izpētīt influenceru mārketinga izmantošanas tendences Latvijas tirdzniecības uzņēmumos, identificējot galvenos faktorus, kas veicina tā efektivitāti un izaicinājumus.
Pirmajā darba daļā tiek aplūkota influenceru mārketinga būtība, tā attīstība un pielietojums uzņēmējdarbībā. Tiek izpētīti galvenie jēdzieni, influenceru veidi, influenceru mārketinga priekšrocības un trūkumi, kā arī normatīvais regulējums influenceru sadarbībām Latvijā.
Otrajā darba daļā tika veikta iedzīvotāju aptauja un intervijas ar trīs influenceriem un vienu Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu, lai noskaidrotu influenceru mārketinga efektivitāti un ietekmi uz Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu darbību. Analizēti respondentu uzskati par šī mārketinga efektivitāti, ietekmi uz pirkumu lēmumiem un zīmola atpazīstamību.
Nozīmīgākie rezultāti: Pētījums apstiprina, ka influenceru mārketings veicina uzņēmumu atpazīstamību un var ietekmē patērētāju izvēli. Tomēr tā efektivitāte ir atkarīga no satura kvalitātes, influencera uzticamības, atbilstības zīmola vērtībām un stratēģiski pārdomātām sadarbībām. Darba ietvaros ieteikts uzņēmumiem veidot ilgtermiņa sadarbības ar atbilstošiem influenceriem un nodrošināt skaidru sadarbības stratēģiju. |
| Atslēgas vārdi |
Influenceri, influenceru mārketings, Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumi |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Influencers, influencer marketing, Latvian trade companies |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
21.05.2025 23:32:26 |