Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Organizācijas kultūras ietekme uz darbinieku sniegumu pakalpojumu uzņēmumos Eiropā
Nosaukums angļu valodā The Impact of Organizational Culture on Employee Performance in Service Companies in Europe
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Inga Jēkabsone
Recenzents Angelina Roša
Anotācija Maģistra darbs rakstīts angļu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 100 lpp., tajā iekļauti 28 attēli, 16 tabulas un 4 formulae. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 0 avoti latviešu, 77 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izpētīt, kā organizācijas kultūra ietekmē darbinieku sniegumu un produktivitāti Eiropas pakalpojumu nozarē, īpaši telekomunikāciju sektorā. Pirmajā darba daļā apskatīta telekomunikāciju nozare Eiropā un analizētas galvenās organizācijas kultūras teorijas, tostarp Schein un-Hofstede modeļi, lai izprastu to ietekmi uz darbinieku sniegumu un produktivitāti. Otrajā darba daļā aprakstīta izmantotā pētījuma metodoloģija – izstrādāta un veikta tiešsaistes aptauja, analizēti dati ar SPSS 29, tostarp Cronbach's Alpha uzticamības tests un daudzveidīgās lineārās regresijas analīze. Trešajā darba daļā apkopoti empīriskie rezultāti, kas apstiprina ciešu saistību starp organizācijas kultūras mainīgajiem un darbinieku sniegumu, kā arī izstrādāts konceptuāls modelis efektivitātes uzlabošanai. Nozīmīgākie rezultāti: Organizācijas kultūras mainīgie kopā izskaidro 55,8% no darbinieku snieguma mainības (R² = 0,558). Būtiskākie pozitīvie ietekmes faktori ir darbinieku iesaiste (β = 0,412, p < 0,001), lēmumu pieņemšanas spējas (β = 0,368, p < 0,001), uzdevumu efektivitāte (β = 0,329, p < 0,01), inovācijas un pielāgošanās spēja (β = 0,351, p < 0,01) un laika vadība (β = 0,295, p < 0,05). Izstrādāts stratēģisks modelis darbinieku snieguma un produktivitātes uzlabošanai, balstoties uz kultūras iniciatīvām.
Atslēgas vārdi organizational culture, employee performance, productivity, telecommunications
Atslēgas vārdi angļu valodā organizatoriskā kultūra, darbinieku sniegums, produktivitāte, telekomunikācijas
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 21.05.2025 18:15:20