| Anotācija |
Maģistra darbs rakstīts angļu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi.
Darba apjoms ir 100 lpp., tajā iekļauti 28 attēli, 16 tabulas un 4 formulae. Izmantotajā literatūras
un avotu sarakstā ietverti 0 avoti latviešu, 77 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 2 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izpētīt, kā organizācijas kultūra ietekmē darbinieku sniegumu un
produktivitāti Eiropas pakalpojumu nozarē, īpaši telekomunikāciju sektorā.
Pirmajā darba daļā apskatīta telekomunikāciju nozare Eiropā un analizētas galvenās
organizācijas kultūras teorijas, tostarp Schein un-Hofstede modeļi, lai izprastu to ietekmi uz
darbinieku sniegumu un produktivitāti.
Otrajā darba daļā aprakstīta izmantotā pētījuma metodoloģija – izstrādāta un veikta tiešsaistes
aptauja, analizēti dati ar SPSS 29, tostarp Cronbach's Alpha uzticamības tests un daudzveidīgās
lineārās regresijas analīze.
Trešajā darba daļā apkopoti empīriskie rezultāti, kas apstiprina ciešu saistību starp organizācijas
kultūras mainīgajiem un darbinieku sniegumu, kā arī izstrādāts konceptuāls modelis
efektivitātes uzlabošanai.
Nozīmīgākie rezultāti: Organizācijas kultūras mainīgie kopā izskaidro 55,8% no darbinieku
snieguma mainības (R² = 0,558). Būtiskākie pozitīvie ietekmes faktori ir darbinieku iesaiste (β
= 0,412, p < 0,001), lēmumu pieņemšanas spējas (β = 0,368, p < 0,001), uzdevumu efektivitāte
(β = 0,329, p < 0,01), inovācijas un pielāgošanās spēja (β = 0,351, p < 0,01) un laika vadība (β
= 0,295, p < 0,05). Izstrādāts stratēģisks modelis darbinieku snieguma un produktivitātes
uzlabošanai, balstoties uz kultūras iniciatīvām. |