| Anotācija |
Rose, A. Attālinātā darba modeļis veselības aprūpes nozarē Indijā: Maģistra darbs / Rose, A.,
Roša, A (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Uzņēmējdarbība
un vadība”, 98lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi.
Darba apjoms ir 98 lpp., tajā iekļauti 39 attēli, 11 tabulas, 0 formulas. Izmantotajā literatūras un
avotu sarakstā ietverti 0 avoti latviešu, un 91 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 5 pielikumi.
Pētījuma mērķis ir izstrādāt attālinātā darba modeli Indijas veselības aprūpes dienestos,
identificējot ietekmējošos faktorus.
Maģistra darba 1. daļā aplūkoti pašreizējie sasniegumi Indijas veselības aprūpes nozarē,
attālinātā darba modeļu nozīme un ar tiem saistītās teorijas, kā arī attālinātā darba modeļu
ieviešanas ietekmējošie faktori Indijas veselības aprūpes nozarē.
Maģistra darba 2. daļā ir izskaidrota izmantotā kvantitatīvā metodoloģija, kas apvienota ar
primāro datu vākšanu, izmantojot aptauju (238 atbildes), un sekundāro datu iegūšanu, meklējot
informāciju akadēmiskajās datubāzēs.
Maģistra darba 3. daļā sniegta detalizēta aptaujas datu analīze, kas veikta, izmantojot aprakstošo
analīzi un faktoru analīzi. Faktoranalīzes rezultātā iegūtie secinājumi iedalīja identificētos 11
elementus divos komponentos, piemēram, digitālās savienojamības faktori (41,828 %) un
īstenošanas šķēršļu faktori (10,290 %). Autors izstrādāja modeli, lai veicinātu attālinātā darba
modeļu ieviešanu Indijas veselības aprūpes nozarē, uzlabojot veselības aprūpes efektivitāti,
noturību pret krīzēm, digitālo transformāciju un izmaksu efektivitāti.
Nozīmīgākie rezultāti: Digitālās savienojamības faktori ietver tīkla savienojamību (0,788), IT
infrastruktūru (0,699) un kiberdrošības pasākumus (0,743). Savukārt ieviešanas šķēršļu faktori
ietver augstas izveides izmaksas (0,500), ROI nenoteiktību (0,760), uzturēšanas izdevumus
(0,587), pretestību pārmaiņām (0,766), digitālo pratību (0,655), darbinieku iesaistīšanos
(0,520), ārkārtas reaģēšanas ierobežojumus (0,666) un ierobežotu fizisko pārbaudi (0,619).
Ieteikumi ietver daudzvalodu attālinātās saziņas metožu izstrādi, dažādu semināru organizēšanu
ar stimuliem un publiskām kampaņām, kā arī inovatīvu veiktspējas metožu izmantošanu. |