| Anotācija |
Ratniece, T. Zīmolu atpazīstamības stratēģiju pielāgošana digitālajā vidē Z paaudzes auditorijai: Maģistra darbs / Ratniece, T., Saulīte-Subatniece, L. (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadība”, 109 lpp.
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, 3 daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 109 lpp., tajā iekļauti 39 attēli, 11 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 8 avoti latviešu, 122 avoti angļu. Darbam pievienoti 9 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Apkopot informāciju par zīmola stratēģiju veidošanu, digitālo vidi un paaudžu atšķirībām, balstoties uz teorētisko daļu, veikt analīzi, kā uzņēmumi Latvijā pielāgo savas zīmola atpazīstamības stratēģijas Z paaudzes auditorijai, ņemot vērā šīs paaudzes īpašības, uzvedības tendences un prasības, un izstrādāt priekšlikumus zīmolu atpazīstamības veidošanai digitālajā vidē.
Pirmajā darba daļā veikta teorijas materiālu analīze un apkopojums. Teorijas daļa sadalīta trīs apakšdaļās – zīmols un zīmolvedība, digitālā vide un tās ietekme uz zīmolu atpazīstamību, paaudžu atšķirības.
Otrajā darba daļā veikts apraksts praktiskajā daļā izmantotajai metodoloģijai, aprakstot izvēlētās pētījuma metodes, piemēram, literatūras analīze, aptauja (sastāv no četriem jautājumu blokiem), aprakstošā statistikas metode, ekspertu intervijas, salīdzinošā metode, satura analīze, tematiskā analīze.
Trešajā darba daļā jeb empīriskajā daļā veikts pētīto zīmolu raksturojums, balstoties uz izvēlētajām metodoloģijām, veiktas aptaujas un ekspertu intervijas, kā arī aptauju un interviju rezultātu analīze.
Nozīmīgākie rezultāti: Digitālās vides straujās attīstības un izmaiņu rezultātā, zīmolu atpazīstamības stratēģiju pielāgošana kļūst arvien svarīgāka ikviena uzņēmuma attīstībā. Z paaudzei digitālā vide ir neatņemama ikdienas dzīves sastāvdaļa, kas zīmoliem, kuru mērķauditorija ir Z paaudze, rada izaicinājumus pielāgoties šai paaudzei un attīstīt savu zīmolu digitālajā vidē, īpaši sociālajos medijos vairāk nekā jebkad agrāk. Zīmola attīstība nekad nebeidzas, tas ir nepārtraukts process, kuru nepieciešams pastāvīgi pilnveidot un atjaunot, balstoties uz tendencēm pasaulē un sabiedrībā. |