| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
| Nosaukums |
Trokšņu analīze maza mēroga kvadrokoptera dzenskrūvē |
| Nosaukums angļu valodā |
Noise analysis in Small Scale quadcopter propellers |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Ali Arshad |
| Recenzents |
Ilmārs Ozoliņš |
| Anotācija |
Šī disertācija pēta troksni samazinošu risinājumu maza mēroga kvadrokopteru
propelleriem, izmantojot datortehniskās analīzes un ģeometriskās optimizācijas metodes.
Pieaugot pieprasījumam pēc klusākiem UAV pilsētās un jutīgās vidēs, pētījums koncentrējas uz
akustisko emisiju novērtēšanu un minimizēšanu. Trīs propelleru konfigurācijas - 1PA 15 collas,
horizontālais ass dronu propellers un zirneklis nometnes dronu propellers - tika analizētas,
izmantojot CFD un Ffowcs Williams-Hawkings (FW-H) akustisko modeli pie pacelšanās
apstākļiem. . Sīkāka virsmas spiediena un akustisko simulāciju analīze identificēja lāpstiņas
laiku kā galveno troksni avotu. Pēc tam optimizējot 1PA un HADP dizainus - īpaši samazinot
lāpstiņu galu biezumu, tika panākti ievērojami akustiski uzlabojumi. 1PA propelleris parādīja
virsmas akustiskās jaudas samazinājumu no 120 dB līdz 92 dB un-APL samazinājumu no 115.5
dB (0.354 W) līdz 106.5 dB (0.045 W). Līdzīgi HADP propelleru APL samazinājās no 86.9 dB
līdz 79.4 dB. Uztvērēja balstīta SPL analīze tālāk apstiprināja samazinājumus līdz pat 20 dB.
Šie rezultāti demonstrē CFD atbalstītās galu ģeometrijas optimizācijas efektivitāti klusāku
propelleru dizainu izstrādē, atbalstot nākotnes UAV attīstību trokšņa jutīgām
lietojumprogrammām. |
| Atslēgas vārdi |
CAD, aeroakustika, propellers, |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
CAD, Aeroacoustic, Propeller, |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
21.05.2025 00:17:13 |