Anotācija |
Maģistra darba nosaukums latviešu valodā ir "Teledarbs - tā ieviešanas kritēriji un ietekme uz darbinieku motivāciju Latvijas uzņēmumos".
Maģistra tēmas mērķis ir izstrādāt Teledarba ieviešanas kritērijus Latvijas uzņēmumos, balstoties uz pasaules veiksmīgajiem Teledarba ieviešanas piemēriem.
Darba ievadā minēta tēmas aktualitāte, problēmas apraksts un darba struktūra. Lai izprastu Teledarbu, un augošo pieprasījumu pēc tā, darba otrajā daļā ietverta vēsturiskā paaudžu attīstība, to attieksme un vērtību maiņa attiecībā uz darbu un darba vidi. Apskatītas arī Teledarba priekšrocības un trūkumi no indivīda, organizācijas un sabiedrības perspektīvas, kā arī minētas pasaules organizāciju prakšu galvenās iezīmes, kas jāņem vērā veiksmīgai Teledarba ieviešanai uzņēmumā. Darba trešajā daļā norādītas veiktās pētījumu metodes: kvantitatīvās un kvalitatīvās aptauju izlase un datu analīzes metodes, kā arī biznesa situācijas analīze Teledarba ieviešanai Latvijas vidēja izmēra IT uzņēmumā. Darba ceturtajā daļā ir apkopoti pētījuma rezultāti, secinājumi no darbinieku aptaujām, vadītāju intervijām un biznesa situācijas analīze. Analīzes daļas noslēgumā, autore ir izstrādājusi praktiskus, uz pasaules praksi un teoriju balstītus ieteikumus, kā uzņēmumi var veiksmīgi ieviest iespēju strādāt attālināti. Darba piektajā darbā ir apkopotas gūtās atziņas un secinājumi par Teledarba ieviešanu organizācijās.
Darbā izmantoti dažādi literatūras avoti, tai skaitā, speciālā Organizācijas uzvedības literatūra, statistikas dati, zinātniski pētnieciskā literatūra, periodika, situāciju analīzes apraksti, materiāli no Interneta un nepublicētie materiāli, autores novērojumi, kā arī uzņēmuma papildinošie materiāli. Maģistra darbs ir rakstīts angļu valodā un ietver 9 tabulas, 15 attēlus un 2 pielikumus. |