| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
| Nosaukums |
UAV Šasija projektēšana un strukturālā analīze |
| Nosaukums angļu valodā |
Design and structural Analysis of UAV Landing Gears |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Ali Arshad |
| Recenzents |
Ēriks Ozoliņš |
| Anotācija |
Šis darbs ar nosaukumu “UAV Šasija projektēšana un strukturālā analīze” ir veltīts vienam no bezpilota lidaparātu konstrukcijas aspektiem - bezpilota lidaparātu šasijas konstrukcijas veiktspējas novērtēšanai. Daudzos bezpilota lidaparātu izstrādes projektos galvenā uzmanība tiek pievērsta galvenajām sastāvdaļām, piemēram, motoriem un navigācijas sistēmām, bet nolaišanās sistēma tiek aplūkota perifērijā. Tomēr šīm vismazāk aplūkotajām sistēmām ir svarīga nozīme bezpilota lidaparāta drošības, stabilitātes un izturības nodrošināšanā, jo īpaši pacelšanās un nosēšanās laikā.
Darbā galvenā uzmanība pievērsta divu veidu bezpilota lidaparātiem: kvadrakopterim, kas aprīkots ar skid tipa nolaišanās mehānismu, un bezpilota lidaparātam ar fiksētiem spārniem, kas izmanto tricikla tipa konfigurāciju. STEP faili tika importēti no iepriekšējiem akadēmiskajiem projektiem, pēc tam tika sagatavoti oriģinālie CAD projekti un analizēti SolidWorks Simulation programmā. Pētījums ietvēra trīs veidu simulācijas: statisko konstrukcijas analīzi, lai novērtētu sprieguma sadalījumu, deformācijas, spriegumu un drošības koeficientu; modālo analīzi, lai pārbaudītu dabisko frekvenci un vibrācijas uzvedību; un noguruma analīzi, lai novērtētu kalpošanas ciklus nolaišanās laikā.
Pēc sākotnējā novērtējuma tika izstrādātas uzlabotas šasijas konstrukcijas, mainot esošo stiprinājuma ģeometrija, pievienojot papildu stiprinājumus, mainot stiprinājumu struktūru biezumu un mainot materiālu. Pēc tam atjauninātie modeļi tika atkārtoti analizēti tajos pašos simulācijas apstākļos. Rezultāti parādīja izmērāmus uzlabojumus konstrukcijas integritātes ziņā, tostarp labāku sprieguma sadalījumu, mazāku deformāciju, augstākus drošības koeficientus un lielāku vibrācijas stabilitāti. Turklāt tika analizēts ilgāks konstrukcijas noguruma mūžs, kas apstiprina konstrukcijas optimizācijas nozīmi, izmantojot SolidWorks simulācijas rīkus.
Disertācija sniedz praktisku ieskatu bezpilota lidaparātu (UAV) konstrukcijas projektēšanā un apstiprina simulācijas vadītu uzlabojumu vērtību, ja fiziskā prototipēšana ir ierobežota. Pilns disertācijas darbs satur 110 lappuses un ietver 61 attēlus, 9 salīdzinošus grafikus, 18 tabulas un 3 galvenās inženiertehniskās formulas. Visā pētījumā tika citēts kopumā 23 literatūras avots. |
| Atslēgas vārdi |
bezpilota lidaparāts UAV), šasija, kvadrokopters, fiksēts spārns, statiskā analīze, modālā analīze, noguruma analīze, CAD modelēšana, konstrukcijas simulācija, SolidWorks |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
UAV, landing gear, quadcopter, fixed wing, static analysis, modal analysis, fatigue analysis, CAD modelling, structural simulation, SolidWorks |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
20.05.2025 16:59:37 |