Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana
Nosaukums Turcijas tējas eksporta iespējas uz Latviju
Nosaukums angļu valodā Export Opportunities of Turkish Tea to Latvia
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Agnese Batenko
Recenzents Vivita Ponciusa
Anotācija Baghirli, L. Turcijas tējas eksporta iespējas uz Latviju. Bakalaura darbs / Baghirli, L., Batenko, A. (2025) Rīga: RTU IEVF, profesionālā bakalaura studiju programma “Starptautisko ekonomisko attiecību vadība”, 79 lpp. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trim daļām, secinājumiem un ieteikumiem. Darba apjoms ir 79 lapaspuses, ieskaitot 8 attēlus, 8 tabulas un bibliogrāfiju ar 117 avotiem angļu valodā. Darbs ietver arī 2 pielikumus. Pētījuma mērķis ir sniegt teorētisku pārskatu par eksporta stratēģijām, skaidrojot galvenos jēdzienus, piemēram, tiešo eksportu, tirdzniecības veicināšanu un tirgus iekarošanas modeļus, kā arī to vēsturisko attīstību. Pirmajā darba daļā tiek sniegts nepieciešamais teorētiskais pamats visam pētījumam pārskatītas eksporta stratēģijas gan klasiskā, gan mūsdienīgā skatījumā. Šī daļa arī definē jēdzienus un piedāvā ieskatu par to, kā šīs stratēģijas ir piemērojamas tējas nozarei. Otrajā darba daļā ir analītiskā darba daļa, kurā tiek apskatīta tējas industrijas situācija Turcijā un Latvijā. Iekļauta statistiskā analīze, tirgus tendences un ekspertu interviju novērtējumi, lai izvērtētu Turcijas tējas eksporta potenciālu uz Latviju. Trešajā darba daļā piedāvā pielāgotus ieteikumus Turcijas tējas ražotājiem eksportētājiem. Šajā sadaļā ir detalizēts katras ierosinātās stratēģijas izmaksu sadalījums uz vienu kilogramu, norādot uz ar eksporta darbībām saistītajiem finanšu aspektiem. Galvenie secinājumi un ieteikumi, kas izriet no pētījuma, ir šādi: Turcijas tējas ražotājiem jāpielāgo etiķetēšana un iepakojums ES standartiem, nodrošinot atbilstību Latvijas normatīvajiem aktiem. Dalība izstādē Riga Food sniedz iespēju prezentēt zīmola kultūru, veidot kontaktus ar izplatītājiem un testēt patērētāju atsaucību. Vietējai auditorijai pielāgota digitālā mārketinga pieeja tostarp reklāma sociālajos medijos un sadarbība ar ietekmētājiem ir būtiska zīmola atpazīstamības veidošanai Latvijā. Efektīva izmaksu plānošana ir izšķiroša: lai arī mārketinga un marķējuma izmaksas ir salīdzinoši zemas, loģistika joprojām ir lielākais izmaksu faktors.
Atslēgas vārdi Turku tēja, eksporta stratēģija, Latvijas tirgus, tiešais eksports, digitālais mārketings, pārtikas izstāde, Çaykur, Doğuş Çay, Riga Food.
Atslēgas vārdi angļu valodā Turkish tea, export strategy, Latvian market, direct export, digital marketing, food fair, Çaykur, Doğuş Çay, Riga Food.
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 15.05.2025 11:02:28