| Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana |
| Nosaukums |
Turcijas tējas eksporta iespējas uz Latviju |
| Nosaukums angļu valodā |
Export Opportunities of Turkish Tea to Latvia |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Agnese Batenko |
| Recenzents |
Vivita Ponciusa |
| Anotācija |
Baghirli, L. Turcijas tējas eksporta iespējas uz Latviju. Bakalaura darbs / Baghirli, L., Batenko, A.
(2025) Rīga: RTU IEVF, profesionālā bakalaura studiju programma “Starptautisko ekonomisko
attiecību vadība”, 79 lpp.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, trim daļām, secinājumiem un ieteikumiem. Darba apjoms ir 79
lapaspuses, ieskaitot 8 attēlus, 8 tabulas un bibliogrāfiju ar 117 avotiem angļu valodā. Darbs ietver
arī 2 pielikumus.
Pētījuma mērķis ir sniegt teorētisku pārskatu par eksporta stratēģijām, skaidrojot galvenos
jēdzienus, piemēram, tiešo eksportu, tirdzniecības veicināšanu un tirgus iekarošanas modeļus, kā
arī to vēsturisko attīstību.
Pirmajā darba daļā tiek sniegts nepieciešamais teorētiskais pamats visam pētījumam pārskatītas
eksporta stratēģijas gan klasiskā, gan mūsdienīgā skatījumā. Šī daļa arī definē jēdzienus un piedāvā
ieskatu par to, kā šīs stratēģijas ir piemērojamas tējas nozarei.
Otrajā darba daļā ir analītiskā darba daļa, kurā tiek apskatīta tējas industrijas situācija Turcijā un
Latvijā. Iekļauta statistiskā analīze, tirgus tendences un ekspertu interviju novērtējumi, lai izvērtētu
Turcijas tējas eksporta potenciālu uz Latviju.
Trešajā darba daļā piedāvā pielāgotus ieteikumus Turcijas tējas ražotājiem eksportētājiem. Šajā
sadaļā ir detalizēts katras ierosinātās stratēģijas izmaksu sadalījums uz vienu kilogramu, norādot
uz ar eksporta darbībām saistītajiem finanšu aspektiem.
Galvenie secinājumi un ieteikumi, kas izriet no pētījuma, ir šādi: Turcijas tējas ražotājiem jāpielāgo
etiķetēšana un iepakojums ES standartiem, nodrošinot atbilstību Latvijas normatīvajiem aktiem.
Dalība izstādē Riga Food sniedz iespēju prezentēt zīmola kultūru, veidot kontaktus ar izplatītājiem
un testēt patērētāju atsaucību. Vietējai auditorijai pielāgota digitālā mārketinga pieeja tostarp
reklāma sociālajos medijos un sadarbība ar ietekmētājiem ir būtiska zīmola atpazīstamības
veidošanai Latvijā. Efektīva izmaksu plānošana ir izšķiroša: lai arī mārketinga un marķējuma
izmaksas ir salīdzinoši zemas, loģistika joprojām ir lielākais izmaksu faktors. |
| Atslēgas vārdi |
Turku tēja, eksporta stratēģija, Latvijas tirgus, tiešais eksports, digitālais mārketings, pārtikas izstāde, Çaykur, Doğuş Çay, Riga Food. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Turkish tea, export strategy, Latvian market, direct export, digital marketing, food fair, Çaykur, Doğuş Çay, Riga Food. |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
15.05.2025 11:02:28 |