| Anotācija |
Ruģele, J. Kūdras pārvadājumu analīze no Latvijas uz Eiropas Savienību: Bakalaura darbs / Ruģele, J., Millere- Krūma, L. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Uzņēmējdarbības loģistika”, 73 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 73 lpp., tajā iekļauti 19 attēli, 17 tabulas, 1 formula. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 25 avoti latviešu un 39 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 9 pielikumi.
Pētījuma mērķis ir, balstoties uz aprēķinātajiem līdzsvara attālumiem starp jūras transportu un autotransportu, izstrādāt priekšlikumus par optimālu attālumu, pie kura būtu jāmaina transporta veidu, kūdras pārvadājumos no Latvijas uz Eiropas Savienību.
Pirmajā darba daļā ir analizēti pārvadājumu, transporta un kravu. Kā arī noteikti jūras transporta, autotransporta, gaisa transporta, cauruļvadu transporta un dzelzceļa transporta galvenās priekšrocības un trūkumi. Šajā daļā ir iekļauti arī transporta veidu salīdzināšanas teorētiskie aspekti.
Otrajā darba daļā ir analizēta kūdras pārvadājumu nozare, nosakot galvenos Latvijas kūdras eksporta partnerus, kā arī analizējot transporta veidu izvēli. Ir identificēti arī galvenie faktori, kas jāņem vērā kūdras pārvadājumos un transporta izvēlē.
Trešajā darba daļā, izmantojot Lūzuma punkta analīzi, ir aprēķināts līdzsvara attālumu uz dažādiem galamērķiem Vācijā, Itālijā un Beļģijā, kā arī noteiks robežattālums pie kura jāveic transporta veida maiņa maršruta izpildei.
Nozīmīgākie rezultāti: Veicot kūdras pārvadājumu no Latvijas uz Vāciju, robežattālums no Hamburgas ostas līdz galamērķim ir 493,5 kilometri – ja reālais attālums no ostas līdz galamērķim ir mazāks jāizmanto jūras transports, ja lielāks autotransports transports. Savukārt uz Itāliju robežattālums no Rīgas līdz galamērķim ir 2429,85 kilometri, ja reālais attālums ir mazāk jāizmanto autotransports, bet ja lielāks jūras transports. Uz Beļģiju kūdras pārvadājumi jāveic izmantojot jūras transportu, ja to atļauj infrastruktūra un citi faktori, kas var ietekmēt transporta veida pieejamību. |