Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbības loģistika
Nosaukums Kūdras pārvadājumu analīze no Latvijas uz Eiropas Savienību
Nosaukums angļu valodā Analysis of the peat moss shipments from Latvia to the European Union
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Līga Millere-Krūma
Recenzents Jānis Tomsons
Anotācija Ruģele, J. Kūdras pārvadājumu analīze no Latvijas uz Eiropas Savienību: Bakalaura darbs / Ruģele, J., Millere- Krūma, L. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Uzņēmējdarbības loģistika”, 73 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 73 lpp., tajā iekļauti 19 attēli, 17 tabulas, 1 formula. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 25 avoti latviešu un 39 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 9 pielikumi. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz aprēķinātajiem līdzsvara attālumiem starp jūras transportu un autotransportu, izstrādāt priekšlikumus par optimālu attālumu, pie kura būtu jāmaina transporta veidu, kūdras pārvadājumos no Latvijas uz Eiropas Savienību. Pirmajā darba daļā ir analizēti pārvadājumu, transporta un kravu. Kā arī noteikti jūras transporta, autotransporta, gaisa transporta, cauruļvadu transporta un dzelzceļa transporta galvenās priekšrocības un trūkumi. Šajā daļā ir iekļauti arī transporta veidu salīdzināšanas teorētiskie aspekti. Otrajā darba daļā ir analizēta kūdras pārvadājumu nozare, nosakot galvenos Latvijas kūdras eksporta partnerus, kā arī analizējot transporta veidu izvēli. Ir identificēti arī galvenie faktori, kas jāņem vērā kūdras pārvadājumos un transporta izvēlē. Trešajā darba daļā, izmantojot Lūzuma punkta analīzi, ir aprēķināts līdzsvara attālumu uz dažādiem galamērķiem Vācijā, Itālijā un Beļģijā, kā arī noteiks robežattālums pie kura jāveic transporta veida maiņa maršruta izpildei. Nozīmīgākie rezultāti: Veicot kūdras pārvadājumu no Latvijas uz Vāciju, robežattālums no Hamburgas ostas līdz galamērķim ir 493,5 kilometri – ja reālais attālums no ostas līdz galamērķim ir mazāks jāizmanto jūras transports, ja lielāks autotransports transports. Savukārt uz Itāliju robežattālums no Rīgas līdz galamērķim ir 2429,85 kilometri, ja reālais attālums ir mazāk jāizmanto autotransports, bet ja lielāks jūras transports. Uz Beļģiju kūdras pārvadājumi jāveic izmantojot jūras transportu, ja to atļauj infrastruktūra un citi faktori, kas var ietekmēt transporta veida pieejamību.
Atslēgas vārdi kūdra, kravas pārvadājumi, transporta izvēle, autotransports un jūras transports
Atslēgas vārdi angļu valodā peat moss, freight transport, transportation modal choice, road transport, sea transport
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 13.05.2025 21:12:49