| Anotācija |
Milovs. A. Digitālās tirdzniecības platformas e-komercijas uzņēmumiem Eiropas Savienībā: Bakalaura darbs / Milovs. A., Auziņa-Emsiņa A. (2025) Rīga: RTU IEVF profesionālā bakalaura studiju programma “Starptautisko ekonomisko attiecību vadīšana”, 62 lpp.
Bakalaura darbs ir rakstīts angļu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 62 lpp tajā iekļauti 9 attēli, 9 tabulas, 3 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 33 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 1 pielikumi.
Pētījuma mērķis: ir novērtēt digitālo tirdzniecības platformu turpmāko attīstību un mērogojamību ES, analizējot lietotāju uzvedību, tiesisko regulējumu un MVU ieviešanu, lai formulētu praktiskus ieteikumus e-komercijas uzņēmumiem.
Pirmajā darba daļā ir teorētiskā daļa, kurā tiek pētīta digitālo platformu koncepcija, arhitektūra un pamattehnoloģijas (mākonis, mākslīgais intelekts, lietu internets, finanšu tehnoloģijas), uzsverot to lomu globālajā digitālajā tirdzniecībā.
Otrajā darba daļā ir analītiskā daļa, kurā tiek sniegta daļēji strukturēta aptaujas analīze un uz datiem balstītas atziņas par platformu izmantošanu ES, interneta izplatību, MVU digitalizāciju, galvenajiem tirgus dalībniekiem un institucionālajiem šķēršļiem, izceļot atšķirības un tendences dažādās valstīs.
Trešajā darba daļā ir aprēķinu daļa, kurā tiek prognozēta platformu izaugsme, izmantojot scenāriju modelēšanu un regresijas analīzi, piedāvājot uz pierādījumiem balstītus ieteikumus uzņēmumiem un politikas veidotājiem e-komercijas mērogošanai ES digitālajā ekonomikā.
Nozīmīgākie rezultāti: digitālās platformas ir mūsdienu digitālās ekonomikas strukturālais kodols, pateicoties mākoņinfrastruktūras, mākslīgā intelekta un lietotāju datu konverģencei, darbojoties ne tikai kā starpnieks starp pircējiem un pārdevējiem, bet arī kā ekosistēma, kas integrē loģistiku, mārketingu un analītiku. ES MVU, kas ienāk ārvalstu tirgos, ieteicams integrēties tādās digitālajās platformās kā Amazon/Zalando/Etsy, pateicoties vidējam eksporta pieauguma tempam 50–85% pirmajos 2 gados pēc integrācijas, ko pierāda NA-KD (+51,7%) un Gymshark (+86,7%). |
| Atslēgas vārdi |
Digitālās Platformas, E-komercija, Eiropas Savienība, Latvija, Loģistika, Tirgus izaugsme, Amazon, Platformu ekonomika. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Digital platforms, E-commerce, European Union, Latvia, Logistics, Market growth, Amazon, Platform economy. |