Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Zīmola stāstniecības loma patērētāju lojalitātes veidošanā luksusa zīmoliem
Nosaukums angļu valodā The Role of Brand Storytelling in Shaping Consumer Loyalty for Luxury Brands
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Glen Arthur Barry Grant
Anotācija Šis bakalaura darbs pēta zīmola stāstniecības lomu patērētāju lojalitātes veidošanā luksusa preču tirgū, kur emocionālā zīmolvedība un identitātē balstīta mijiedarbība kļūst arvien nozīmīgāka. Balstoties uz naratīvas pārneses (Narrative Transportation) un pašatbilstības (Self-Congruity) teorijām, pētījumā analizēts, kā emocionāli piesātināti zīmola stāsti ietekmē patērētāju uztveri un lojalitātes veidošanas. Tiešsaistes aptaujā piedalījās 126 respondenti, kuri salīdzināja divus izdomātus luksusa matu kopšanas zīmolus: vienu ar stāstniecības elementiem un otru ar neitrālu, faktiem balstītu aprakstu. Dalībnieki vērtēja katru zīmolu pēc emocionālās piesaistes, pirkuma nodoma un lojalitātes. Rezultāti atklāja ka zīmols ar stāstniecības pieeju izraisīja ievērojami spēcīgāku emocionālo saikni un lielāku klientu lojalitāti. Lai arī atšķirības pirkuma nodomā nebija statistiski nozīmīgas, tendence joprojām bija labvēlīgāka stāstniecības zīmolam visos galvenajos rādītājos. Rezultāti uzsver stāstniecības stratēģisko potenciālu patērētāju un zīmolu attiecību stiprināšanā, īpaši luksusa preču kontekstā, kur emocionālā vērtība un autentiskums ir būtiski faktori. Pētījums apliecina, ka stāstījums var uzlabot zīmola uztveri un veicināt ilgtermiņa patērētāju lojalitāti. Nākotnes pētījumi varētu paplašināt šos rezultātus, pētot dažādus stāstniecības formātus, reālus zīmolus un stāstījuma ietekmi uz ilgtermiņa patērētāju uzvedību.
Atslēgas vārdi Zīmola stāstniecība, patērētāju lojalitāte, luksusa zīmoli, emocionālā saikne, patērētāju uztvere
Atslēgas vārdi angļu valodā Brand storytelling, consumer loyalty, luxury branding, emotional connection, consumer perception
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2025 17:38:11