| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
| Nosaukums |
Aviobiļešu cenu dispersija: tiešās pārdošanas kanālu un tiešsaistes ceļojumu aģentūru salīdzinājums laika gaitā |
| Nosaukums angļu valodā |
Price Dispersion in Airline Tickets: A Comparison Between Direct Sales Channels and Online Travel Agencies Over Time |
| Struktūrvienība |
02C60 Rīgas Biznesa skola |
| Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
| Recenzents |
Darja Bubnova-Junusova |
| Anotācija |
E-komercijas pieaugums ir mainījis preču un pakalpojumu izplatīšanas veidu, tiešsaistes platformām kļūstot par galvenajiem pārdošanas kanāliem. Cenu dispersija ir izplatīta parādība e-komercijā, kad pārdevēji piedāvā vienu un to pašu produktu par atšķirīgām cenām. Lai gan iepriekšējo pētījumu apjoms par cenu dispersiju dažādos pārdošanas kanālos ir ierobežots, šis pētījums koncentrējas uz divu hipotēžu pārbaudi: tiešsaistes ceļojumu aģentūrām (OTA) ir lielāka cenu dispersija nekā aviokompāniju tiešajiem pārdošanas kanāliem; un aviobiļešu cenu dispersija palielinās, tuvojoties izlidošanas laikam. Aviobiļešu cenas tika vāktas trīs mēnešu periodā par 20 vienvirziena, tiešajiem lidojumu maršrutiem, ko nodrošina Latvijas aviokompānija airBaltic. Cenas tika iegūtas no oficiālās aviokompānijas mājaslapas un divu tiešsaistes ceļojumu aģentūru (OTA) tīmekļa vietnēm. Pētījuma rezultāti lielākoties sakrīt ar iepriekšējo pētījumu atziņām viesmīlības un sporta nozarēs, piemēram, ar cenu dispersijas pieaugumu, tuvojoties izlidošanas datumam. Taču rezultāti uzrāda tikai nelielas cenu dispersijas atšķirības starp tiešajiem pārdošanas kanāliem un tiešsaistes ceļojumu aģentūrām (OTAs). Toties ir ieteicams veikt turpmākus pētījumus, lai samazinātu pētījuma ierobežojumus, iekļaujot vairāk aviokompāniju un novērojot dinamisko cenu noteikšanu ilgākā laika periodā.
Bakalaura darba apjoms ir 27 lappuses (37 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus), tajā iekļautas trīs tabulas un viens attēls (pielikumos vēl divas tabulas). Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 57 avotiem, tostarp zinātniskiem rakstiem un nozares ziņojumiem. |
| Atslēgas vārdi |
Cenu dispersija, aviācijas nozare, tiešsaistes ceļojumu aģentūras, tiešās pārdošanas kanāls, laiks līdz izlidošanai, dinamiskā cenu noteikšana. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Price dispersion, airline industry, online travel agencies, direct sales channel, time to departure, dynamic pricing. |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2025 16:27:14 |