Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Eirolīgas komandu biļešu cenu stratēģiju ietekme uz apmeklētību.
Nosaukums angļu valodā The relationship between ticket pricing strategies and attendance for EuroLeague teams.
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Glen Arthur Barry Grant
Anotācija Biļešu cenu stratēģijas izstrāde profesionālajā sportā ir kļuvusi par būtisku ieņēmumu pārvaldības un līdzjutēju piesaistes rīku. Arvien vairāk Eirolīgas basketbola klubi meklē veidus, kā līdzsvarot ienākumu palielināšanu ar skatītāju skaita palielināšanu tribīnēs. Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas cenu politikas tiek pielietotas Eirolīgas basketbola spēlēs un kā tās ietekmē spēļu apmeklētību. Tika analizēti dati par visām 18 komandām 2024./25.gada sezonā, sākot no 1. līdz 25. kārtai, kopā ietverot 225 spēles. Informācija tika iegūta no komandu biļešu pārdošanas mājaslapām, kā arī no oficiālajām komandu spēļu atskaitēm, kuras tiek iesniegtas Eirolīgas pārstāvjiem. Pētījuma laikā tika identificētas sešas dažādas cenu stratēģijas. Tika novērotas būtiskas cenu atšķirības – lētākā biļete maksāja 3,96 eiro, bet dārgākā sasniedza 189 eiro. VIP biļešu cenas svārstījās no 66,96 līdz pat 500 eiro. Rezultāti liecina, ka elastīgas biļešu cenu stratēģijas palīdz sasniegt augstāku apmeklētību, savukārt fiksētas cenas biežāk saistītas ar zemāku tribīņu piepildījumu. Iegūtie secinājumi var palīdzēt klubiem izvērtēt un uzlabot savas biļešu pārdošanas stratēģijas, sabalansējot ieņēmumu mērķus ar līdzjutēju piesaisti. Pētījuma pamatā izmantoti avoti, kas aplūko biļešu cenu elastību, ieņēmumu palielināšanas iespējas un līdzjutēju pirktspēju sporta vidē. Bakalaura darba apjoms ir 42 lappuses (51 lappuses, ieskaitot atsauces), tajā iekļautas astoņas tabulas. Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 67 avotiem, tostarp zinātniskiem rakstiem un Eirolīgas komandu biļešu tirdzniecības mājaslapām. Keywords: biļešu cenu stratēģija, Eirolīga, spēļu apmeklētība, ieņēmumu pārvaldība, līdzjutēju pieprasījums, sporta ekonomika, sporta mārketings.
Atslēgas vārdi biļešu cenu stratēģija, Eirolīga, spēļu apmeklētība, ieņēmumu pārvaldība, līdzjutēju pieprasījums, sporta ekonomika, sporta mārketings
Atslēgas vārdi angļu valodā ticket pricing strategy, EuroLeague, game attendance, revenue management, fan demand, sports economics, sports marketing
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 13.04.2025 13:44:18