Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Digitālās humanitārās zinātnes |
Nosaukums |
Digitālās stāstīšanas ietekme uz studējošo iesaisti nodarbībās augstākās izglītības iestādē |
Nosaukums angļu valodā |
Effects of Digital Storytelling on Students Engagement in a Tertiary Classroom |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Agris Ņikitenko |
Recenzents |
Tatjana Smirnova |
Anotācija |
Digitālā stāstu stāstīšana ir viens no radošajiem mācīšanas pasākumiem, kas interesē skolēnus par jēgpilnām un noturīgām zināšanām. Pētījuma mērķis bija noteikt digitālās stāstīšanas ietekmi klasē, īpaši Latvijas augstskolās. Pētījumā tika pētītas interaktīvā digitālā multivides izglītojošās iezīmes, kā arī tā ietekme uz studentu mācību rezultātiem, kad pasniedzēji un izglītojamie tos izmanto.
Šis pētījums norādīja, ka tehnoloģiju izmantošana stāstu stāstīšanai ir laba stratēģija, lai saistītu mācīšanas koncepcijas ar mācīšanās iniciatīvām un veidotu intriģējošāku un aizraujošāku izglītības pieredzi. Tā ir efektīva metode progresīvas izglītības vides izveidei, kuras centrā ir vislabākās mācīšanas un mācīšanās koncepcijas. Rezultātā šī sistēma var veicināt studentu iesaistīšanos, vienlaikus uzlabojot akadēmiskos sasniegumus.
Turpmākajā pētījumā izmantotā pētījuma pieeja bija kvalitatīva un kvantitatīva. Informācija pētījumam tika iegūta ar aptaujas (aptaujas) instrumentu digitālā stāstu stāstīšanas projekta ietvaros, un šajā pētījumā izmantotā izlases metode bija stratificētā izlase. Pētījumā kopumā piedalījās 117 studenti; visi studenti bija vai nu maģistrantūras studenti, vai pēcdiploma studenti. Visi subjekti bija brīvprātīgie, un viņiem tiešsaistē tika nodrošināta anketa, lai apkopotu viņu viedokļus. Visi studenti bija no divām augstskolām Tehniskās universitātes un Latvijas Universitātes. Rezultāti parādīja, ka digitālajai stāstīšanai ir pozitīva ietekme uz studentu iesaistīšanos augstākās klases klasē. |
Atslēgas vārdi |
Digitālā stāstu veidošana, studentu iesaistīšana, augstākā izglītība, augstākā klase. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Digital storytelling, student engagement, higher education, tertiary classroom. |
Valoda |
eng |
Gads |
2025 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.01.2025 14:11:37 |