Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids inženiera profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Ugunsdrošība un civilā aizsardzība
Nosaukums Mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā darba kvalitātes uzlabošanai
Nosaukums angļu valodā Possibilities of using artificial intelligence to improve the quality of work in the State Fire and Rescue Service
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Andis Prūsis
Recenzents Iveta Uka
Anotācija Diplomprojekts “Mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā darba kvalitātes uzlabošanai” pievēršas mākslīgā intelekta (turpmāk - MI) risinājumu ieviešanai, lai uzlabotu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (turpmāk – VUGD) iekšējo procesu efektivitāti un atvieglotu iepirkumu pārvaldību. Šis darbs ir vērsts uz to, kā MI var palīdzēt paaugstināt iepirkumu kvalitāti un nodrošināt savlaicīgu resursu pieejamību, vienlaikus veicinot datu caurskatāmību un mazinot kļūdu iespējamību. Projekts īpašu uzmanību pievērš darbinieku darba atvieglošanai, piedāvājot teorētiska modeļa izstrādi “Centralizēts iepirkumu atbalsta un pārskatīšanas modelis”, kas palīdzētu uzlabot kopējo iepirkumu veikšanas kvalitāti. Darba ietvaros tika veikta aptauja un analizēta starptautiskā un Latvijas pieredze MI risinājumu pielietošanā valsts sektorā, kā arī apskatīti normatīvie akti un labās prakses piemēri, lai izstrādātu risinājumus, kas būtu piemēroti VUGD darba specifikai. Projekts izceļ, kā MI varētu izmantot tirgus izpētei, dokumentu sagatavošanai un darbplūsmu organizēšanai, vienlaikus nodrošinot datu aizsardzības un normatīvo prasību ievērošanu. Tiek piedāvāti arī scenāriji MI ieviešanai pakāpeniski, sākot ar vienkāršotiem risinājumiem, lai veicinātu darbinieku iesaisti un uzticību jaunajām tehnoloģijām. Kāda no MI tehnoloģiju ieviešana ir nozīmīgs solis VUGD attīstības virzienam, kurš atbilst mūsdienīgai pieejai veicot uzdotos uzdevumus un vienlaikus radot inovatīvu pieeju problēmu risināšanā. Diplomprojekta piedāvātie risinājumi palīdzētu ne tikai mazināt administratīvo slogu, bet arī uzlabotu dienesta spēju efektīvi reaģēt sabiedrības labā veicot kvalitatīvākus iepirkumus. Šāds mērķis rada centienus virzīties uz inovatīvu un ilgtspējīgu attīstību, ievērojot profesionalitāti, efektivitāti un sadarbības principus. Diplomprojektā veiktās izpētes ietvaros rezultāti norāda uz kopējo potenciālu tehnoloģijai, balstoties no pētnieciskā viedokļa, kurš iet saskaņā ar Eiropas Savienības vīziju par digitāli attīstītu un uz inovācijām balstītu publisko pārvaldi.
Atslēgas vārdi Mākslīgais intelekts, publiskie iepirkumi, efektivitātes uzlabošana, datu pārvaldība, tehnoloģiju pielietojums, iepirkumu pārvaldība, automatizācija, datu caurskatāmība, normatīvo prasību ievērošana, darba procesu optimizācija, Vispārīgā datu aizsardzības regula, Mākslīgā intelekta akts, inovācijas valsts sektorā, tirgus izpēte, resursu pārvaldība, pilotprojekta testēšana, tehnisko specifikāciju automatizācija
Atslēgas vārdi angļu valodā Artificial intelligence, public procurement, efficiency improvement, data management, technology application, procurement management, automation, data transparency, compliance with regulatory requirements, work process optimization, General Data Protection Regulation (GDPR), Artificial Intelligence Act (AI Act), innovations in the public sector, market research, resource management, pilot project testing, technical specification automation
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 13.01.2025 20:59:41