Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Automašīnas kraštesta simulācija |
Nosaukums angļu valodā |
Crash test simulation of a car |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Vladislavs Jevstigņejevs |
Recenzents |
Juris Kalinka |
Anotācija |
Pirms masveida ražošanas uzsākšanas ir jāveic kraštesta simulācija, lai analizētu
automašīnas uzvedību negadījuma laikā. Šajā darbā ir aplūkoti trīs dažādi ātrumi 60, 80 un
100 km/st ar trīs dažādiem materiāliem automašīnas priekšējā paneļa modelim – alumīniju,
magniju un tēraudu, lai analizētu frontālo triecienu. Izmantojot SOLIDWORS
programmatūru, modelis tiek izstrādāts un importēts uz LS DYNA. Priekšapstrādes un
pēcapstrādes modulī ir norādītas nepieciešamās materiālu īpašības, tīklojums un
robežnosacījumi. Kritiskie sadursmju testa rezultāti, piemēram, sprieguma sadalījums,
kopējā deformācija, plastiskas ekvivalentas deformācijas, tiek analizēti deviņos dažādos
gadījumos, kas ietver trīs automašīnas ātrumu un materiālu kombināciju. Pamatojoties uz
novēroto avārijas simulācijas analīzi, priekšējais panelis, kas izgatavots no tērauda materiāla,
ir piemērots, lai absorbētu triecienu uz detaļu ar optimālo ātrumu 60 km/st.
Darbs sastāv no 59 lpp. teksta, 3 tabulām, 28 attēliem un 30 atsaucēm. |
Atslēgas vārdi |
triecientests, LS-DYNA, alumīnijs, magnijs, tērauds |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
crash test, LS-DYNA, aluminum, magnesium, steel |
Valoda |
eng |
Gads |
2025 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
09.01.2025 09:08:57 |