Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģijas projektu vadība
Nosaukums Spējās projektu vadības komandas darbu plānošana biežu un neparedzamu darba organizēšanas un prioritāšu izmaiņu gadījumā
Nosaukums angļu valodā Planning Agile Project Management Team Activities in the Case of Frequent and Unpredictable Changes in Work Organization and Priorities
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Vineta Minkēviča
Recenzents Kristaps Babris
Anotācija Neparedzēti uzdevumi mēdz rasties gandrīz katrā komandā, kas piekopj spējās izstrādes projektu vadības pieeju. Dažās komandās šādas situācijas rodas retāk, bet citās biežāk – it īpaši, ja komanda atbild ne tikai par izstrādes, bet arī par uzturēšanas funkcijām. Biežu un neparedzētu uzdevumu rašanās rada riskus kavēt plānoto projektu izpildes termiņus. Taču ne vienmēr neparedzētie uzdevumi ir mazāk svarīgi par iepriekš plānotajiem uzdevumiem. Uzdevumu prioritizēšana šādās komandās ir apgrūtinoša, jo jauni uzdevumi pie komandas nonāk ik dienu, tie nav bijuši iepriekš paredzēti, kā arī tiem ir nepietiekama informācija par riskiem, kas var iestāties laicīgu uzdevumu neizpildes gadījumā, kā rezultātā ir problemātiski veikt neplānoto un plānoto uzdevumu savstarpējo prioritizēšanu. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt optimizācijas modeli, kurš, balstoties uz vairākiem faktoriem, veiktu automatizētu uzdevumu prioritizēšanu un komandas darbu plānošanu, ar iespēju šo modeli integrēt kādā no projektu vadības sistēmām. Lai sasniegtu mērķi, tika veikta konkrētas komandas gadījuma analīze, lai izprastu, kādēļ rodas bieži un neparedzēti uzdevumi, kā komanda tos apstrādā šobrīd, kā arī kādi faktori ietekmē uzdevumu prioritātes konkrētajā komandā. Tika veikta saistošo pētījumu analīze, lai noskaidrotu, kādus secinājumus ir ieguvuši citi pētnieki, mēģinot atrisināt līdzīgas problēmas. Galarezultātā tika izstrādāts process, kurā uzdevumu pieteicēji var iesniegt savus uzdevumus, izmantojot Atlassian Jira projektu vadības sistēmu. Uzdevumu pieteikumā tiek sniegtas atbildes uz vairākiem iepriekš definētiem jautājumiem, tādā veidā iegūstot datus, kas nepieciešami uzdevumu prioritizēšanai. Balstoties uz iegūtajiem datiem, ar optimizācijas modeļa palīdzību tika veikta uzdevumu prioritizēšana un piešķiršana darbiniekiem uz izpildi. Šāda procesa ieviešana spēj atvieglot darbu komandām, kuru pienākumos ietilpst uzturēšanas darbu funkcijas, jo uzdevumi tiek automātiski prioritizēti, balstoties uz vairākiem risku faktoriem, un ieinteresētajām pusēm ir pieejama uz datiem balstīta informācija, kādēļ uzdevumu izpilde tiek veikta tādā secībā, kādā tā tiek veikta. Darba apjoms – 91 lpp, 13 attēli, 26 tabulas, 8 pielikumi, 58 izmantotie informācijas avoti.
Atslēgas vārdi Spējā projektu vadība, neparedzētu uzdevumu risināšana, automatizēta uzdevumu prioritizēšana un piešķiršana, matemātiskā programmēšana
Atslēgas vārdi angļu valodā Agile project management, solving unexpected tasks, automated task prioritization and assignment, mathematical programming
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 05.01.2025 18:26:54