Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Jūras transports - kuģa mehānika
Nosaukums Potenciāli nekontrolētu kaitīgo vielu noplūžu novēršana no kuģiem un to ietekme uz vidi.
Nosaukums angļu valodā Prevention of potentially uncontrolled leaks of harmful substances from ships and their impact on the environment
Struktūrvienība 0J000 Latvijas Jūras akadēmija
Darba vadītājs Andrejs Sotņičenko
Recenzents Juris Skrube
Anotācija Diplomprojekta nosaukums: Potenciāli nekontrolētu kaitīgo vielu noplūžu novēršana no kuģiem un to ietekme uz vidi. 1. Diplomprojekta mērķis ir uzprojektēt konteinerkuģa enerģētisko iekārtu pēc dotajiem darba uzdevuma parametriem, veikt četru autora izvēlēto potenciāli kaitīgo vielu noplūžu vai izvadīšanu no kuģiem apkārtējai videi izpēti, un noskaidrot, kādos veidos ir iespējams mazināt kaitīgo ietekmi uz vidi. Analizēt tvaika katla ūdens normālas darbības parametrus un vielas, un izpētīt šo parametru un vielu ietekmi uz jūras vidi tā izvadīšanas gadījumā. Izpētīt, kāpēc notiek metāna noplūdes, lietojot LNG kā degvielu iekšdedzes dzinējos, un izanalizēt potenciālos veidus to mazināšanai. Analizēt CO2 emisiju ietekmi uz vidi un noskaidrot, kā var mazināt šīs gāzes emisijas no iekšdedzes dzinējiem, kā arī apskatīt dažādas alternatīvās degvielas un salīdzināt to ekonomiskos un uzglabāšanas aspektus, un apskatīt arī to potenciālus samazināt CO2 emisijas. Izpētīt freona veidus, kuri tiek lietoti uz kuģiem, to kaitīguma faktoru un iespējamos risinājumus šo noplūžu mazināšanai. Darba saturs ir izklāstīts trīs nodaļās un grafiskajā daļā, kura ir pievienota pielikumos. Pirmās nodaļas ietvaros darba autors veic kuģa gājības aprēķinu, kur tiek izvēlēta nepieciešamā dzenskrūve, kā arī noteikta propulsijas iekārtas jauda, ar uzkonstruētās pases diagrammas palīdzību. Otrajā nodaļā tiek veikta galvenā dzinēja darba cikla aprēķins, tiek uzkonstruēta indikatordiagramma, tiek uzkonstruēta kuģa galvenā dzinēja propulsijas diagramma, kā arī tiek noteikts kuģa konstruktīvās enerģiskās efektivitātes indekss. Trešajā nodaļā tiek analizēti četri darba autora izvēlēto emisiju un vielu noplūžu vai novadīšanas veidi, kuri ir potenciāli nepietiekamā daudzumā ierobežoti, un tie ir tvaika katlu ūdens izlaišana pāri bortam un metāna noplūdes no uz LNG darbojošiem kuģu dzinējiem, kā arī autors ir izvēlējies izpētīt CO2 un freona noplūdes kā divas papildnodaļas, kuras potenciāli netiek pietiekami lielā apmērā kontrolētas. Tiek apskatīti kaitīguma faktori šīm autora izvēlētajām vielām uz apkārtējo vidi, kā arī tiek izpētīti, kādi varētu būt potenciālie risinājumi un priekšlikumi to mazināšanā. Grafiskajā daļā tiek veikts augšējā tvaika katla ūdens nopūšanas jeb izvadīšanas pāri bortam vārsta kopsalikuma rasējums ar specifikāciju, kā arī tā virves blīvējuma piespiedēja un diska rasējumi. Diplomprojekts satur: 85 lpp., 13 tabulas, 14 attēlus. Darba literatūras saraksts ietver 51 bibliogrāfiskos nosaukumus, tam ir 10 pielikumi.
Atslēgas vārdi Oglekļa dioksīds, metāna noplūdes, tvaika katla ūdens, freons, alternatīvā degviela.
Atslēgas vārdi angļu valodā Carbon dioxide, methane slip, steam boiler water, freon, alternative fuel.
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 11.12.2024 15:06:17