Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Jūras transports - kuģa mehānika |
Nosaukums |
Kuģa propulsīvās iekārtas modernizācija, uzstādot Fletnera rotoru: uzbūve, aprēķini un efektivitātes analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Modernization of the ship's propulsion plant by installation of the Flettner rotor: design, calculations, and efficiency analysis |
Struktūrvienība |
0J000 Latvijas Jūras akadēmija |
Darba vadītājs |
Jānis Brūnavs |
Recenzents |
Rauls Klaucāns |
Anotācija |
Diplomprojekta mērķis ir uzprojektēt tankkuģa enerģētisko iekārtu pēc sniegtajiem parametriem, izpētīt Flettnera rotora iekārtas darbības efektivitāti uz dotā kuģa, kā arī veikt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus, balstoties uz procesā iegūtajiem rezultātiem. Lai sasniegtu diplomprojekta mērķi, tika izvirzīta hipotēze: vēja enerģijas izmantošana, analizējot Flettnera rotora darbību, ir efektīvs veids, kā samazināt degvielas patēriņu un kopējās izmaksas. Tika veikta rotora efektivitātes analīze un iegūtas atbildes. Darba saturs ir izklāstīts 3 nodaļās.
Pirmajā nodaļā tiek veikti kuģa gājības aprēķini, kuros darba autors nosaka kuģa kopējo pretestību un dzenskrūves darbības parametrus. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiek izveidota dzenskrūves pases diagramma.
Otrajā nodaļā tiek veikti kuģa iekšdedzes dzinēja aprēķini, nosakot tā galvenos darbības parametrus. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tiek izvēlēts piemērotākais dzinējs un izveidotas indikatora un vilces diagrammas konkrētajam kuģim. Iegūtie rezultāti tiek izmantoti EEDI aprēķināšanai un salīdzināšanai.
Trešajā nodaļā darba autors analizē rotora darbību, ņemot vērā attiecīgos vēja ātrumus un leņķus. Tiek aprēķināts rotora darbībai nepieciešamās jaudas patēriņš, kā arī izpētīta rotora vadības sistēma. Rezultāti tiek attēloti vizuāli, izmantojot grafikus. Tiek veikti EEDI aprēķini, iekļaujot Fletnera rotoru darbību, un aprēķināti atbilstošie degvielas ietaupījumi.
Ceturtajā nodaļā tiek izstrādāti kuģa ar uzstādītiem rotoriem un anemometru kopsavilkuma rasējumi ar specifikāciju, kā arī elektrodzinēja rasējums.
Diplomprojekts satur: 79 lpp., 17 tabulas, 19 attēlus. Darba literatūras saraksts ietver 18 bibliogrāfiskos nosaukumus, tam ir 9 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
vēja energija, fletnera rotors, zalā energija, alternatīva energija, kuģu energoefektivitāte, hibrīdtehnoloģijas kuģniecībā |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
wind energy, flettner rotor, green energy, alternative energy, ship energy efficiency, hybrid technologies in shipping |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.12.2024 14:33:59 |