Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Jūras transports - kuģa mehānika
Nosaukums Ūdeņraža izmantošanas potenciāla izvērtējums kuģu energoapgādē: iegūšanas un pielietošanas metodes
Nosaukums angļu valodā Evaluation of the potential of hydrogen utilization in ship power supply: production and application methods
Struktūrvienība 0J000 Latvijas Jūras akadēmija
Darba vadītājs Andrejs Sotņičenko
Recenzents Aivis Kļaviņš
Anotācija Diplomprojekta nosaukums: Ūdeņraža izmantošanas potenciāla izvērtējums kuģu energoapgādē: iegūšanas un pielietošanas metodes. Diplomprojekta mērķis ir izvērtēt ūdeņraža kā alternatīvas enerģijas avota izmantošanas iespējas kuģniecības nozarē, veicot tehnisko un ekonomisko aspektu analīzi, kā arī novērtējot tā potenciālu samazināt videi kaitīgu gāzu emisijas un veicināt nozares pāreju uz ilgtspējīgu enerģijas avotu izmantošanu. Darba saturā tiek identificēti galvenie izaicinājumi, kas saistīti ar ūdeņraža, kā degvielas ieviešanu kuģu energoapgādes sistēmā. Darbā tiek apskatīti arī ūdeņraža iegūšanas, uzglabāšanas un pielietošanas izaicinājumi. Darbā tiek veikta ūdeņraža energoefektivitātes un emisiju samazināšanas potenciāla salīdzināšana ar tradicionālu kuģa degvielu. Darba saturs ir izklāstīts 3 nodaļās. Pirmajā nodaļā darba autors veic kuģa gājības aprēķinu, pēc kura tiek veidota pases diagramma. Pēc pases diagrammas tiek noteikts kuģa ātrums ar tīru korpusu un pilnu kravu pie nominālajiem dzinēja apgriezieniem, jaudas rezerve kuģim ejot ar pilnu kravu un tīru korpusu, maksimālais ātrums izmēģinājumos pie dzinēja maksimāliem apgriezieniem un kuģa ekspluatācijas ātrumu, kad kuģa korpuss apaug. Otrajā nodaļā tiek veikta dzinēja darbības procesu aprēķins un no izdarītajiem aprēķiniem tiek konstruēta indikatordiagramma. Tiek veikti dīzeļdzinēja efektivitātes aprēķini un no izdarītajiem aprēķiniem konstruēta vilces diagramma. Tiek izdarīts konstruktīvo enerģētiskās efektivitātes indeksa (EEDI) aprēķins un analīze. Trešajā nodaļā darba autors apskata iespēju izmantot ūdeņradi kā alternatīvu enerģijas avotu uz kuģa. Tiek apkopota informācija par ūdeņraža iegūšanas, uzglabāšanas un pielietošanas veidiem. Analizējot infomāciju, tiek veikta esošam kuģim atbilstoša ūdeņraža sistēmas teorētiska izveide. Tiek apskatīta ūdeņraža pielietošana no vides aizsardzības un drošības viedokļa. Ceturtajā daļā darba autors veic drošības vārsta kopsalikuma rasējumu, sprauslas rasējumu, vārsta diska rasējumu un izveidot specifikāciju. Diplomdarbs satur 86 lpp., 13 tabulas un 14 attēlus. Darba literatūras saraksts ietver 22 bibliogrāfiskos nosaukumu. Darbam ir 11 pielikumi.
Atslēgas vārdi Ūdeņraža šūna, enerģijas blīvums, ūdeņraža šūnu sistēma, atjaunojami resursi, enerģijas nesējs, alternatīvs enerģijas avots, energoefektivitāte, ilgtspējīgas kuģošanas tehnoloģijas, ūdeņraža ieviešanas šķēršļi.
Atslēgas vārdi angļu valodā Hydrogen cell, energy density, hydrogen cell system, renewable resources, energy carrier, alternative energy source, energy efficiency, sustainable shipping technologies, hydrogen implementation barriers.
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 11.12.2024 13:08:48