Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Jūras transports - kuģa mehānika |
Nosaukums |
Amonjaks kā kuģa alternatīvā degviela: tehniskie un ekonomiskie aspekti |
Nosaukums angļu valodā |
Ammonia as an alternative fuel for ships: technical and economic aspects |
Struktūrvienība |
0J000 Latvijas Jūras akadēmija |
Darba vadītājs |
Jānis Brūnavs |
Recenzents |
Aivis Kļaviņš |
Anotācija |
Diplomprojekta mērķis ir uzprojektēt tankkuģa enerģētisko iekārtu pēc noteiktiem darba uzdevuma parametriem, kā arī izteikt secinājumus un priekšlikumus, kas iegūti kuģu energoiekārtas elementu analīzes un izstrādes darba gaitā ,iepazīties ar amonjaka izmantošanas iespējām jūrniecibas nozarē , izpētīt tā īpašības ,tehnoloģiskos un ekonomiskos aspektus , kā arī izteikt secinājumus un priekšlikumus
Darba saturs ir izklāstīts 4 daļās un viena no kurām ir grafiskā daļa
Pirmajā nodaļā darba autors veic kuģa gājības aprēķinu, kur tiek izvēlēta nepieciešama dzenskrūve, kā arī noteikta enerģētiskās iekārtas jauda un izvēlēts noteikts dzinējs.
Otrajā nodaļā – dīzeļa dzinēja aprēķina daļā – tiek veikta galvenā dzinēja darba cikla aprēķins pēc iegūtajiem datiem, tiek uzkonstruēta indikatordiagramma, veikts laika-šķēluma aprēķins, kā arī dzinēja dinamikas aprēķins.
Trešajā nodaļā darba autors veic amonjaka aprakstu, izpēta tā ķīmiskas un fizikālās ipašības .
Ceturtajā nodaļā darba autors apskatīja amonjaka izmantošanu kuģa dzinējos , kā arī tiek aprakstīts viens dzinējs, kurš darbojas ar amonjaku.Tika aprēķinats aptuvenais amonjaka patēriņš diennakti,tilpuma amonjaka patēriņš diennakti,kā arī tiek aprēķinats aptuvenais nepiešamais tvertņu tilpums amonjaka glabšanai uz kuģā
Piektajā daļa darba autors veic amonjaka kā kuģa alternatīvo degvielu ekonomisku analīzi , kura gaitā tiek noteikts , vai tas ir ekonomiski izdevīgi izmantot amonjaku jūrniecības nozarē.
Sestajā nodaļā darba autors aplūko amonajku no ekoloģiskās puses , tā izmantošanas priekšrocības un trūkumi, saistības ar ekoloģiju un IMO prasībam.
Septītajā nodaļā darba autors salīdzina amonjaku ar citiem dažādiem ‘tradiconaliem’kuģa degvielas veidiem , kas ļauj iepazīties ar tehniskiem , ekonomiskiem un ekoloģiskaiem raksturotājiem
Astotajā nodaļā darba autors aplūko iespējamos risinājumus riska samazināšanai strādājot ar amonjaku uz kuģa.
Grafiskajā daļā darba autors programmā ‘’AutoCad’’ uzrasēja virzuļkompresora kopsalikuma rasējumu, kā arī divu nestandarta detaļu darba rasējumus un divus specifikāciju lapas.
Diplomprojekts satur: 70 lpp., 10 tabulas, 18 attēlu. tam ir 3 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
kuģa degvielas sistēma,tradicionālās degvielas,emisiju kontrole,tehniskie aspekti kuģu dzinējos |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
ship fuel system, traditional oil fuel,emission control,technical aspects in marine engines |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.12.2024 12:05:13 |